Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 mars 2023

Chevrolet Station Wagon 1955, Thorstein Bergman, ICA Kvantum och

Av Malin wiper - 16 mars 2023 13:45


 

I går promenerade vi iväg till ICA Kvantum som ligger ca 1,7 km från vår bostad. Då såg vi denna Chevrolet Station Wagon som är från 1955

 

Klicka här för att se massor av såna här fina bilar


På bilrutan står det Björnligan 176-671. Det är Björnligan Moppers. Det är sån liten information om detta så jag hoppas länken är rätt

 

Klicka här för att läsa om Björnligan i Kalle Anka

 

                                           

Kalle Anka

 

Kul figur som tittar ut från bakrutan

 

        

Chevrolet 150 Custom Station Wagon 1955


 

Sen gick vi då vidare och jag såg en fin byggnad som stod utanför ett liknande stort hus. Säkert bra för övernattningar


 

Sen dök det upp en gatuskylt med namnet Dan Anderssons Gata. Dan Anderson var en svensk författare som föddes 1888 och dog 1920


       

Thorstein Bergman med Till min längtan (Dan Andersson). Det passar ju bra till gatuskylten, dessutom har Torstein Bergman en röst som passar bra full av känsla och inlevelse. Han dog 2022 79 år gammal. 


 

Sen var vi då framme vid centrumet där man ser ett obemannat OKQ8

 

 

När man tittar till vänster så ser man ChopChop Asian Express


 

Efter det så var vi äntligen framme vid ICA Kvantum som var en lite större ICA butik. Det var fräscht och fint därinne och en enormt lång stor delikatessdisk med ost, kött och mycket annat. Det var för mycket folk för att fota 


 

Vi tog en annan väg över en bro hem för det var så trafikerat den vägen vi skulle över till ICA. Den var mest till för dom som hade bil


 

Så här såg det ut upptill vid takbjälkarna på ett stort hus. Kul när det är nåt som lyser upp tillvaron


Nu har vi fått städat och klart i gamla lägenheten av Städkraften. Min man tog  bussen i morse för att lämna tillbaka lägenhetsnycklarna till Hallstahem. Sen skall dom besikta lägenheten. Jag följde inte med för jag fixade lite hemma istället och sen gick jag ut på en fotopromenad

 

                                                                   

Clipart Library  

Hyran är billigare här fast den som bodde här förut gjort lägenhets-tillval med både nya tapeter, golv, kösluckor mm.  När detta år är slut så har vi betalt bort både tapetbyte och golv. Nästa år går kök och annat bort så hyran blir ca 700 kr billigare då. Allt flyter på och nu skall vi ta itu med rummet som skall bli vardagsrum. Plafonden vi köpte På IKEA som var tygbeklädd blev mycket snyggare i halltaket än vi trodde. Den är rätt stor också så vi är supernöjda. vill man så kan man även klä om den senare. 

 

Just nu har vi solsken och 3 grader varmt så det känns lite vår i luften. Ha nu en skön torsdag kära besökare. Hjärtlig hälsning från Malin..  

 

#Chevrolet #Björnligan #gatuskylt #Dan #Torstein #Kvantum #lägenhetsnycklar 

 
 
Micke

Micke

16 mars 2023 17:12

Riktigt fina gamla bilar där, och Björnligan är ju inte att förglömma. :)

Billigare hyra är ju alltid att sträva efter, bara att gratulera.

Ha det bäst nu.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

16 mars 2023 20:25

Håller med!. Detta med hyran verkligen en höjdare.

Ha det bäst själv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards