Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 mars 2023

Vardagsrum blir datorplatser och sovrum och John Prine

Av Malin wiper - 11 mars 2023 15:45

  

Vardagsrummet i denna lägenhet har vi gjort om till datorplatser och sovrum. När jag såg rummet så fanns det ingen tvekan för man har en bred dubbeldörr till balkongen, ett fönster vid sidan av sängen, ett stort fönster bredvid balkongen i ett burspråk och ett litet på sidan ut mot balkongen. Vi har mycket kvar att fixa men nu har vi en grund att gå efter

 

Alla tapeter i lägenheten är ljusa utom i köket. Dom ljusa tapeterna har även fina mönster som inte kommer fram på bild


 

Här ser man balkongdörren 

 

På närmare håll ser man att det finns ett fönster på vänster sida  och jag önskade att jag kunde visa hur fint allt är tillsammans. Det känns lite annorlunda och jättefint på kvällen när ljuset lyser utifrån och träden ser ut som skulpturer. Vi skall inte ha gardin i detta fönster utan en ljusslinga runt för vi vill inte ta bort ljuset och det skulle inte passa så bra med gardin där i och med utsikten 


 

Bakom min mans datorplats så har vi dessa byråer där vi har en skrivare, lampa i form av en elefant och en blomma


 

Här ser ni min datorplats men den är inte klar än utan grunden är lagd. Det är mycket väggar att sätta upp tavlor och annat på men inte för mycket. Vi har mellan säng och min mans datorplats ett golvutrymme som vi inte skall sätta nåt på utan vi vill ha den rymden. Det blir inte packat med saker och det känns rofyllt. 


 

Här ser ni vår säng som nog är den fulaste vi någonsin haft. Vi köpte en säng i Vaggeryd för 6 år sedan men den var för smal och vi mådde inte bra av resårbotten genom våra skadade ryggar. Vi hade inte råd efter bara några år att köpa en ny dyr säng så vi åkte till IKEA för några år sedan och där hade dom ett utställningsexemplar på denna vita säng. Dom satt ner den så kraftigt i pris så vi kunde istället köpa riktigt bra dubbla skumgummi-madrasser och det gjorde susen.

 

Tyvärr blev överkastet för litet så vi skall köpa ett större och snyggare plus att byta fodral på kuddarna. Sängborden passar inte heller så bra till den vita sängen. Dom köpte vi på Jysk då dom hade rea för ca 5 år sedan så vi fick dom för 400 kr/st. Vi var till Jysk för ett tag sen och då kostade samma sängbord över 700 kr. Vi kommer nog att sätta dit nåt snyggt mot väggen vid huvudändan eller nån lång hylla men vi vet inte vad än


 

Ovanför sängen har vi hängt en tavla tills vidare som min pappas bror målat. Han hade ett vanligt jobb men målade på fritiden och sålde rätt mycket. Denna målade han på en utlandsresa men jag kom inte ihåg vart.


 

Från vardagsrummets öppnning ser man in till köket. Till vänster har vi sovrum som skall bli vardagrum istället. Till höger den breda hallen

 

         

John Prine med That's the way the world goes round. John Prine är en amerikansk country- och folksångare, gitarrist och låtskrivare. Han gick ur tiden 7 april 2020 i en ålder av 73 år

 

                                  

I dag kom min mans bror till oss på en kopp kaffe, och han hade med sig morotskaks-bakelser. Dom var jättegoda. Han bor 1,5 km från vår område. Sen åkte vi iväg med buss till Erikslunds Shoppingscenter. Vi gick in på Clas Ohlson för att köpa lite saker som fattades för att få upp kökslampan. Vi har redan köpt men det passade ändå inte och inte heller det vi köpte nu. Vi får se hur vi skall lösa detta problem. Vi fick i alla fall upp vår hallspegel i dag men nu är vi helt dränerade på kraft så vi tar det bara lugnt. Hoppas ni har en fin helg att se fram emot. Vi har i alla fall sol och rätt skönt ute nu med nollgradigt

 

               

 

 

#datorplatser #balkongdörren #byråer #säng #tavla #John

 
 
Ingen bild

Syrran

11 mars 2023 17:06

Superfint! Vilket ljus och så modernt det ser ut :-) Det enda som jag reagerade på var att det ser lite ojämlikt ut :DDDD. Mr T har ett proffsigt supersnyggt skrivbord med en häftig stol och du ett litet skrivbord och en vanlig stol :-) Tror att det ser bättre ut i verkligheten :-)
Tycker inte alls sängen är ful, den passar in i den moderna miljön med byråerna och sängborden ger lite karaktär då de bryter stilen.
Tänk till sommaren då trädet utanför slår ut sina blad, det kommer bli så otroligt fint och så mysigt att sitta på den stora balkongen.
Ha nu en lugn skön kväll, det kommer en dag imorgon också :-)
kram från Syrran

Malin wiper

12 mars 2023 07:24

Hade önskat att jag hade kunnat visa allt i sin helhet. Har försökt fota men det blir inte så bra. Det ser som du säger modernt ut. Hans bord är ett gammalt datorbord som passade så bra i storlek i det burspråket. Jag gillar verkligen min lilla datorplats med byrå och datorbord i samma serie och när jag vänder huvudet till höger så ser jag ut genom balkongdörren. Sen har han en gammal dator och min laptop är nyare och är en kraftfull speldator. Det är jag som har öga för att placera ut sakerna. Stolen jag har är en Kinnarps så det är hög kvalitet. Jag har köpt några snyggare och vanliga kontorsstolar men jag sitter inte bra på dom så vi har fått lämna tillbaka. Hittar jag en till slut så slänger jag denna. Min mans förra stol var helt utsliten så vi var tvungna att köpa en ny för han fick ont. Jag vill ha så lite saker som möjligt där jag sitter men jag har en hylla med spegel som vi inte hittat än och den skall jag sätta övanför datorplatsen och tavlan nån annanstans i rummet. Sen var det jag som tyckte han skulle sitta där vid fönstret i och med att han har ett bord som passar in perfekt.

Det är överkastet som är för litet men vi har inte hittat nåt passande än. Annars är det som du säger inte så fult ändå när man ser helheten.

Det kommer verkligen att bli fint när träden slår ut och vi får vår och sommar. Längtar verkligen till att få sitta på balkongen.

Ha nu en skön söndag själv

Kram från Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

12 mars 2023 08:11

Köp en sängkappa så döljs ju lite mer av sängen. Visste inte att överkast fanns i fler storlekar än enkel och dubbel storlek, alltid kul lära sig något nytt. Funderade på överkast till stora sonens säng men va verkligen asdyrt så får väl ha bevakning på tradera.

Malin wiper

12 mars 2023 09:06

Tack för tipset Jenny. Det finns överkast för både enkelsäng, 120 säng, 160 säng och 180 säng

Överkast som du säger har blivit jättedyra. Vi kollade på IKEA där dom är lite billigare men dom var mycket sämre och tunnare än det vi har nu. Dessutom tråkiga

Det är tur att man kan hitta nåt billigare på nätet. Det dyker alltid upp nåt till slut

Ha en fin söndag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards