Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 december 2022

Av Malin wiper - 3 december 2022 11:45

 

Roger Lindqvist

I dag har jag sorg för jag läste nyss att Svenne Hedlund dött. Än om han fick bli 77 år så känns det tomt  för han var en av mina första tonårsidoler med sitt band Hep Stars. Kände på mig att nåt tråkigt skulle hända i dag. Jag har sett honom 2 gånger live först på 1960-talet då jag befann mig på Folkets Park i Sundsvall. Då var Benny Andersson med i Hep Stars också. Svenne var som en torped på scenen och man blev ju tonårsförsälskad när man såg honom. Jag kunde inte hålla tårarna tillbaka för han och Hep Stars har betytt så mycket för mig. Dom har liksom följt en genom livet med sin musik. Nu försvinner ens idoler med rasande fart och det påminner en om ens egen dödlighet

 

Klicka här för att se när jag såg honom på Bergets Dag Taberg 2010.  Klicka här för att höra låten I natt jag drömde. Tänk om världen ändå kunde vara på det viset, vilket drömcenario

 

                   Du kommer att vara saknad Svenne Hedlund   

 

       

Hep Stars med Cadillack. Så såg det ut första gången jag såg dom live

 

                                

Vi Bilägare 

 

Nu har rondellen framför OKQ8 fått sin rondell julljusstake på plats 


 

Så här såg den ut när första ljuset tändes i julljusstaken


 

En krans jag såg utanför Åsby Floristen



 

Thore Skogmans plats januari 2020

Hallstahammars centrum kommer att få en ny kostym, Hela Thore Skogmans plats kommer att få ett lyft med nya träd och sittmöjligheter. Centrumstråket ner mot Hammartorget kommar att få mer växtlighet och även här kommer det att finnas möjlighet till lek. Centrum kommer även att få ny ytbeläggning och ny belysning. En liten lekpark vid Hammarteatern skall också upprustas och bli större.

 

Klicka här för att läsa lite mer om utvecklingen fram till år 2030

 

                             

Clipart Library

I dag hade vi tänkt ta bussen till Västerås och träffa min mans bror men vi sov så dåligt. Vi ställde in och hoppas på nästa lördag istället. Vi kanske promenerar ner till Skantzen och kollar på Gammaldags Julmarknad  istället. Den är från 12.00-16.00 och vi har pudervitt på marken just nu. I morgon börjar jag med Tai Chi och min man vill också testa på detta. Jag skall göra ett schema i och med att det är flera saker jag skall utföra under en vecka. I och med Svenne Hedlunds bortgång så la det lite sordin över dagen och många tankar kommer upp.  

 

         

Hittade detta klipp på min systers facebook och tyckte det var suveränt bra. Jag fick gåshud och det svänger verkligen. En kvinna går in mot gatumusikanter och börjar sjunga med dom och det med en toppenröst och dom sjöng så bra tillsammans . Kvinnan heter Abbe Rivers

 

Nu skall vi göra oss iordning för dagens äventyr så jag önskar er nu en härlig lördag

 

                                 

Julsidan 

 

#rondell #julljusstaken #krans #Thore #t-shirt #Abbe

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards