Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 december 2022

Av Malin wiper - 24 december 2022 08:00

 

Jag och min mans mungipor har lyfts till ett jätteleende för vi har fått lägenheten vi sökt hos mimer. Vi fick besked i går förmiddag och vi är superlyckliga. Vi har nu sagt upp vår lägenhet och skrivit på kontrakt över nätet till den nya bostaden. Vi flyttar in 1 mars 2023. På bilden ovan så var vi på väg till huset där vi skall bo. Det var då vi var och kollade på lägenheten. Nu har allt släppt och vi har bara gått omkring och varit glada hela tiden. Efter julafton så skall vi börja packa så allt är helt klart när vi flyttar. 

 

Tack för att ni hållit tummarna så bra mina fina bloggläsare

 

                    


      

Sarah Down Finer med 'Movin On'. Den har jag haft inne dom senaste flyttarna vi gjort för den passar så bra

 

                                                  

 

Vi kommer att ha bara 2 km till centrum och vill man inte gå så kommer det förbi en buss varje kvart så allt kommer att bli mycket lättare för oss och mer bekvämt. I området finns matbutiker, Apotek, frisör, flera pizzerior, restauranger, café och mycket mer. Det är en hörnlägenhet på andra våningen så vi har lite fler fönster och en bra balkong och det är så fint överallt med snygga golv, nya tapeter och ett nyrenoverat badrum. Hallen är bred och lång så man kan inreda lite där också. Lägenheten föll oss i smaken för den är lite annorlunda i och med att huset är från 1948. Köket är fyrkantigt och sovrummer är rätt stort.

 

   

Vi fick även reda på av Move About att elbilen vi skall hyra i dag på julafton nu kan hyras i flera dagar. Därför var vi in och hämtade den i går och skall lämna tillbaka den på söndag kväll så gårdagen var en toppendag i stan. Det skall ändå sägas att vi har trivts jättebra i vår nuvarande lägenhet som ägs av Hallstahem. Det är även ett bra område och vi har ju bott här i Hallstahammar i 6 år när vi flyttar. Dom har  gjort många förbättringar här. Sen har vi njutit av allt som finns här och allt vi upplevt under dessa år. Vi har haft 6 mil till min son men nu blir det bara 3 mil och det underlättar mycket.

 

 

Med denna jultomte som jag såg på Myrornas second hand i går så önskar jag er en julafton av både njutning och harmoni

 

Jag hinner nog inte komma in på allas bloggar så jag kommer in under mellandagarna istället.

 

     

Michael Buble med Santa Claus Is coming to town  

 

 

 #lägenheten #mimer #Sarah #elbilen #Jultomte #Michael

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards