Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 december 2022

Av Malin wiper - 16 december 2022 09:15


      

Acostic Trench med Paradise (Coldplay). Jag prenumererar på hans Youtubekanal för det är så fint med hunden och ibland flera hundar som får vara med då han spelar på sin gitarr. Dom tycks verkligen njuta också

 

                             

Redbubble 

 

Jag såg en mus framför ett garage häromdan som såg helt bortkommen ut. 

 

 

Den stod så stilla och såg skraj ut. Den hittade säkert ingenstans att krypa in och efter ett tag dök det upp kajor som gjorde att musen stack iväg med en jäkla fart och hamnade under en bil. Jag tror att den tyvärr blev uppäten till slut.

 

 

Här ser man hur orolig den ser ut och väldigt gullig. För många år sedan så var jag på en djurutställning i Göteborg där folk visade upp sina husdjur. Där kunde man även se råttor och möss som man annars bara ser i naturen. En av råttägarna gick omkring i lokalen med en stor råtta på axeln. I ena handen hade hon en burk med mat som hon matade både råttan och sig själv ur. Jag kom ihåg att jag  blev lite olustig av denna syn. Klicka här för att läsa om vad som krävs för att ha en råtta som husdjur 

              

 

Förra gången jag fotade dessa däck i Västerås hamn så var det mer höstväder men nu var dom fulla med snö och stod som förut lutad mot en bänk

 

 

En cykel jag fotade för ett tag sen och då stod den lutad mot trädet bakom. Nu låg den ner och var nästan insnöad. Den har ingen sadel kvar och jag antar att de är stulen och bara undanslängd. Sånt ser man varje dag och jag har från början gått till polisstationen med några men sen blev det mig övermäktigt

 

 

Min man köpte ett runt reflex på ICA Matkassen och satt det baktill på en av sina jackor. Varje gång jag ser det när vi är ute och går så tänker jag: Min man har inte blivit avkodad så  han är en Hubot..  . Kom ni ihåg den serien?. Serien hette Äkta Människor som var en dramaserie som sändes på tv 2012-2014. 

 

 

Vi fick detta vackra stora julkort från Pisan. Hon tillverkar såna här kort i olika utföranden och jag har  själv beställt från henne även i år. Sen gör hon vanliga kort också ex grattiskort, flyttkort mm. Hon pysslar även med att göra smycken av många slag.  Hon är så kreativ

 

                             

Clipart Library 

      

Här lite nostalgi från 2014 då min son under namnet Supernova Sightseeing skapade detta klipp där han använt låten O Holy Night och gjort den lite mer house inspirerad.  I detta klipp har han inte fotat själv som jag skrev så fel utan det har fotograf Joakim Söderberg stått för. Annars brukar han för det mesta fota själv 

 

 

Jag fotade ett träd som såg ut lite som en naken skulptur i en trädgård. Jag kunde inte låta bli att sätta på lite dekoration. Det gjorde jag genom photoshop. 

 

I morgon skall vi iväg och titta på ytterligare en lägenhet några km utanför Västerås. Det ligger lite bättre till så jag hoppas lägenheten ser bra ut inuti och den är på andra våningen av 3. Säger inget mer förrens vi kollat på den. Vi har åkt förbi dom husen många gånger och den vi skall titta på har inget hus framför och en gata som är lagomt trafikerad och man kan se lite folk som promenerar utanför

 

 

Så här ser det ut just nu utanför Åsby Floristen. Nu har vi över 20 grader kallt så det blir inte lätt att promenera så långt som vi brukar göra. Det är kylan mot ansiktet som är värst för vi har bra underställ och jackor som skyddar så vi får nog dela upp våra promenader i 2 eller 3 omgångar så länge det är så här kallt. Solen skiner i alla fall och himlen är ljusblå. Nu önskar jag er alla en härlig fredag och helg. Sköt om er mina fina besökare

 

#Acostic Trench #mus #däck #reflex #Hubot #julkort #Supernova #Joakim #träd 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards