Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 december 2022

Av Malin wiper - 19 december 2022 13:15

 

När vi var och tittade på lägenheten i lördags så var vi så tidigt ute så vi tog en fika på Runes Café som inte ligger så långt bort från området dit vi skulle. Runes Café är nostalgi för oss för vi har varit dit ett antal gånger sen vi flyttade till Västmanland. Vi har nu inte varit dit sen 2020. Det är ett litet men mysigt café med gott att fika och mat och trevlig ägare och personal. Dom har även en uteservering på baksidan och på sommaren har dom också några bord framför cafét

 

                                

Fyndiq

  

Klicka här för att se när vi var till Runes Café i februari 2020. Klicka här för att se när vi var dit 2018 då det var en annan ägare till cafét. Klicka här för att se när vi var dit i maj 2020. Klicka här för att se när vi var dit i maj 2020 och satt utanför och fikade


 

Min man valde deras jättegoda morotskaka. Vi hade så trevligt när vi fick en pratstund med kvinnan vi lärt känna där. Hon hade saknat oss och vi har saknat henne också. Vi riktigt myste den stunden vi satt där och tänkte tillbaka på tiden före covid

 

     

Mateo Oxley med Saving all my love for you


 

Jag valde en jättegod kola caramell- kaka

 

                     

Fyndiq

 

Dom hade ändrat om rätt mycket och hade nu röda stolar som såg lite ut som små fotöljer. Förut hade dom svarta stolar men samma bord. Dom har tre omgångar bord och förut hade dom även stolar och bord vid kassan men det var mer mat än fikabröd. Allt förändras överallt i och med covid men det var samma mysiga stämning som förut och jag är så glad att dom finns kvar.

 

 

Jag blev så glad när jag såg att dom hade kvar denna fina väggprydnad i form av ett träd med fåglar. 


 

En fin julgran stod i ett fönster där man kommer in till cafét


   

Den här höga disken fanns inte förut utan då hade dom bröddisken där. Där sitter en kaffemeny med mycket att välja på

 

                    

Dukat

 

Man kan få en frukost för endast 70 kr måndag-fredag mellan 08.00-10.00 Sen har dom massor av mat, toast, smörgåsar och mycket annat att välja på

 

 

När man går in mot centrum så kan man även gena genom denna tunnel. Det gjorde vi inte i lördags utan fortsatte på gångbanorna

 

I dag har vi bara promenerat 4 km men vi går nog ut ytterligare en gång. Vi har just nu 1 grad varmt här och rätt vindstilla. Lite snö ligger kvar men den är nog borta tills i morgon. Jag skall sen gå ut i kallförrådet och ta in dom lådor som finns kvar där och rensa bort mer

 

 

Från vardagsrumsfönstret så hade vi denna vackra syn i morse. Med den önskar jag er mina kära besökare en toppenfin början på den nya veckan som nu rusar fram till julafton.

 

       

En rolig och vacker julfavorit i repris. Wouter Kellerman med Silent Night

 

#Runes #morotskaka #Mateo #kola #julgran #frukost #tunnel #Wouter

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards