Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 december 2022

Av Malin wiper - 18 december 2022 15:30


  

I går var vi och tittade på en lägenhet som vi blev väldigt intresserade av. Den ligger bara 2 km från Västerås centrum och vi kände direkt att där skulle vi trivas. Lägenheten såg helt nyrenoverad ut och hade en härlig planlösning som tilltalade oss. Jag skriver inte om vart huset ligger förrens vi får reda på om vi får lägenheten och sista dan för anmälan är på tisdag. Det är dessutom en hörnlägenhet så det är många fönster från flera håll och en balkong mot gatan. När vi promenerade därifrån så var det en jättefin väg att gå så vi njöt verkligen och kommer att bli ledsna om vi inte blir erbjuden lägenheten. På bilden ovan var vi på väg mot centrum i en vacker vintervit allé

 

                                                         


Personlig nyckelring 

Vi har trivts bra här med Hallstahem dessa snart 6 år men sen dom la ner bilpoolen så har det blivit mer komplicerat för oss att ta oss ut och se oss omrking och även att åka till min son. Det är då buss som gäller och jag har så svårt för starka parfymer och sköljmedel så jag mår dåligt i bussen. Det blir dessutom billigare för oss att bo i närheten av Västerås och nära till både sjukhus, butiker och när vi vill gå på nån konsert eller besöka Global Living när dom har musikkvällar mm. Vi hann ju ha två bilar i början när vi flyttade hit och hade sån otur med båda så dom kostade oss i reparationer hela vår dåvarande budget. Sen kom då bilpoolen som lyste upp vår tillvaro. 

 

                                                  

Clipart Library 

När vi sen promenerade in mot stan hade vi båda fjärilar i magen för vi föll verkligen för lägenheten och området. Vi var så på hugget så vår promenad den dagen blev hela 1 mil och 2 km. Får vi inte denna lägenhet så har vi satt upp oss på flera till och ger oss inte. Om vi får möjligheten att bo där så har vi bara 3 mil till min son i Enköping mot nu 6 mil. Då har han även lättare att ta sig till oss och även sova över så vi kan göra nåt kul på kvällen också i stan om vi känner för det. 

 

 

När vi nästan var framme i centrum så gick vi förbi denna telgelmur med lite utsmyckning och det går att se igenom två av öppningarna. Bakom ligger Biblioteket och en Botanisk trädgård

 

         

The Rolling Stones med Under My Thumb. 

 

                                                           

 

 

En av två  tomtegubbar jag fotade utefter vägen när vi gick ner till centrum igen. Dom hade satt som näsa en stor potatis

 

 

Efter detta dök vi på denna tomte på en balkong

 

 

Vi promenerade sen runt i centrum och hamnade på Stora torget där hjärtetunneln står vid julbodarna. Nu var det lite mörkare så den var lite upplyst och även himlen var vacker. 

 

I dag har vi haft 3 grader varmt men blåsigt. Det känns som det kommer att bli regn framöver så vi får nog ingen vit jul. Vi har bara promenerat 3 km i dag för vi har tagit resten som en innedag och dessutom fortsätter vi att rensa och förbereda oss inför framtida flytt. Min man har så lagomt mycket i sina lådor nu och vi har rensat ut verktyg som vi haft alldeles för många av. Vi skall göra oss av med vår jättestora verktygslåda och köpa en mindre. Jag har en egen verktygslåda där jag har dom verktyg som jag behöver och har även använt ett antal gånger under flyttar. Nu önskar jag er en härlig fjärde advent och det lite sent när det nu har mörknat ute. Det tog tid med inlägget

 

Klicka här för att se min verktygslåda


                                      animated-candle-image-0056          animated-candle-image-0056          animated-candle-image-0056          animated-candle-image-0056 

 

#lägenhet #Rolling #tomte #hjärtetunneln #verktygslåda

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards