Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 december 2022

Av Malin wiper - 13 december 2022 13:00

       

Jag såg i Västerås Tidning att Josefin Dahlberg och Susanne Fagerström skrivit Planner Master HSP. Dom är båda högkänsliga personligheter precis som mig. Dom kände att det saknades verktyg för att en högkänslig person på ett bättre sätt skall kunna utnyttja det till något bra. Dom gjorde slag i saken och skrev denna planner ovan. Den skall jag själv köpa och ha som en extra hjälp. Att vara högkänslig personlighet har både nack- och fördelar och jag upptäckte det för ett antal år sedan då jag dök på en kvinna som själv är högkänslig och forskat i detta. Klicka här för att komma in på hennes sida. Hon heter Elaine Aron och jag skall även köpa en av böckerna hon skrivit i detta ämne. 

 

                                       Alla goda egenskaper har sina skuggor

 

                                                       Elaine Aron

 

 

Några få exempel på högkänslighet. Klicka här för att se vad jag skrev om högkänslighet 2018

 

Mina egna verktyg sen flera år tillbaka är: Avslappningsövningar en gång/dag. Klicka här för att få ett av flera exempel på avslappning jag utför. Promenader och det för det mesta varje dag. Relaxing rain sounds på nätterna som gör att man distraheras från negativa tankar och somnar fortare. Jag försöker minska ner påverkan från störande saker och konflikter. Nu skall jag även börja med Qi Gong och sen ta del av det som står i plannern. Jag har alltid kännt mig annorlunda och det blev ett bra uppvaknande att få sätta namn på varför jag är som jag är, och att jag inte är ensam om detta. Jag är med i en facebookgrupp för HSP och  den fanns inte när jag läste om detta första gången.  

 

       

Lightnin' Hopkins med God Morning. Klicka här för att se när jag träffade Lightnin' Hopkins i Göteborg

 

 

Jag såg en tomte som hängde från en balkong i vårt bostadsområde. Vi har 10 grader kallt i dag så vi kunde bara gå 3 km på förmiddagen för det blev för kallt på ansiktet i och med att det även blåser lite nu. Vi har 3 km till på eftermiddagen för annars känns det inte bra i kroppen. Min man fortsätter nu att röja upp på sin datorhörna och har fått bort jättemycket. Jag har gått igenom alla skåp i lägenheten så nu är det lagomt många saker inför ev flytt. Vi fick erbjudande om lägenhetsvisning igen men det fanns ingen plats för tvättmaskin och då funkar det inte. Dessutom låg den bredvid en hårt trafikerad väg och det är inte så kul.

 

       

Albin Lee Meldau med Tårar av guld

 

Jag såg att det är Lucia i dag men jag hänger inte riktigt med. Jag får önska er en härlig luciadag mina kära besökare. Vi har sol, snö och en blå öppen himmel så det är bara att njuta av ljuset. Klicka här för att se när jag och en arbetskamrat var lucia på ett arbete. Klicka här för att se en luciainstallation utanför ett hus 2021. Klicka här för att läsa nåt korkat som stod i Aftonbladet i dag gällande luciatåg. Nu är SD framme och rotar och försöker vrida klockan tillbaka.  . Man blir så less

 

 

                              

Leksaker  


#Josefin #Planner #högkänslig #Avslappningsövningar #Lightnin' #Elaine #tomte #Albin

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards