Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 december 2022

Av Malin wiper - 1 december 2022 16:15

 

I dag på vår duggregniga promenad såg vi denna svarta bulliga och snygga Ford Custom De Lux från 1951


 

Bilens baksida i blötan


 

Här passar denna fotölj med motiv av Elvis Presley in. Den finns att se på Global Living

 

    

Komplett blir det sen med en sjungande Elvis Presley och låten If I Can Dream

 

 

Sen dök jag på denna läckra lastbil med BP märken. Det är en Mercedes Benz lastbil från 1966

 

 

Sedd från sidan. Jag gillar färgerna som lyste upp så fint i vårt gråa väder. Klicka här för att se en BP petrol lamp

 

                                                                      

Paul's 50s 

  

Mot en vägg lutade detta avgasrör med katalysator 

       

         

Mina hörlurar har blivit så slitna på hörlurskuddarna. Dom är av märket Sony MDR - zX 600. Dom finns inte längre på butik men man kan köpa begagnade över nätet i lite olika priser. Jag har haft dom i många år och dom kostade ca 800 kr när jag köpte dom och har varit helt fantastiska så jag är nöjd

 

 

Helt plötsligt låg ett paket i postlådan med två nya hörlurskuddar. Min man hade skickat efter dom till mig, Så gulligt av honom men det är så typiskt min man att komma med överraskningar. Han hade skickat efter dom från Fyndiq

 

 

Så här fina blev dom när man bytt dom gamla slitna till dom nya. Sen är det ju bara att tvätta av dom lite efter att man använt lurarna

 

I dag promenerade vi bara 5 km för vi kom upp sent från sängen i morse också. Vi har en hel del att göra hemma så vi är förberedda om det dyker upp lägenheter som vi har poäng till. Min man gick iväg med två kassar till Ankis Fyndbod men vi har även sålt en sak som vi fick 250 kr för. Nu när allt blivit så dyrt så kommer vi att sälja av lite saker också som vi inte skall ta med till nästa lägenhet. 

 

                                                                  


Tur att man inte handlat hos H&M i och med skandalen som uppdagas nu med förorenat vatten mm. Klicka här för att läsa. Visst har jag handlat där nån gång också men det var väldigt länge sen. H&M har även haft barnarbete, rasismanklagelser mm. Klicka här för att läsa om lite gamla skandaler. Jag handlar inte heller hos Amazon som behandlar sin personal som slavar. Skulle heller inte ens komma på tanken att handla kyckling från Kronfågel efter alla skandaler där. Hur kan man behandla djur på detta inhumana vis?. Djur har som vi männsikor känslor känner även smärta men det bryr dom sig inte om. Märkligt ändå att ingen tycks få några straff eller behöva bättra sig. 

 

Klicka här för att läsa om vad jag skrev redan 2012. 

 

      

Ett klipp som min son mejlade över till mig. Det heter Här finns fler isbjörnar än männsikor. Intressant klipp så tack min fina son för att du bistår mig med material emellanåt, det uppskattas

 

                                          

 

Det tar sin tid att skriva ett inlägg nu då jag inte är så "klarsynt" längre. Jag får ta allt i olika omgångar och sen göra nåt annat emellan. Nu är jag äntligen klar och kan publicera detta. Hoppas ni haft en fin dag mina kära besökare. Även att ni får se fram emot en kväll som passar er.   

 

 

#Ford #fotölj #Elvis #Mercedes #avgasrör #hörlurar #skandalen #Kronfågel #isbjörnar

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards