Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 december 2022

Av Malin wiper - 14 december 2022 13:15

 

I lördags då vi var inne i Västerås så gick vi igenom den hjärtformade tunneln igen. Dom börjar nu öppna upp dom små husen som står runtom där det skall bli julmarknad


 

Min man och hans bror inne i tunneln och på sidorna så ser man att två hus har öppnat upp sina luckor inför julmarknaden


 

Vi promenerade även nere vid Östra hamnen och där var det vintervitt och inte så mycket folk ute som man är van vid


 

Ett nytillskott som heter Kungsörnen och den skall man kunna åka ut på en tur med och äta gott. Vi har snart bott i Västmanland i 6 år men inte åkt ut med nån båt än


 

Jag höll på med nåt annat så min man fick ta över min kamera för att fota en häger som stod så  stilla på isen. Han behövde använda hela zoomen för så långt borta var den

 

Klicka här för att se en häger jag fotade i september i år


  

Ytterligare en bild på hägern

 

  

 

Sen gick vi tillbaka till centrum och tog en fika på Global Living. Jag tog en smörgås med ost och skinka och den var jättegod

 

                                                        

 

Jag önskade att jag vetat att ett bluesband spelade där tredje advent. Jag gillar ju även bluesmusik och har träffat många bluesmusiker under mitt liv och då i Göteborg där jag bodde sammanlagt i 10 år. Nu skall jag börja kolla in när dom har musik från scenen 

 

 

Här på sin bardisk har dom satt upp kommande program som innefattar både After work, vernissage. Punkmusik, blues mm


 

Min man och hans bror tog varsin avlång smörgås med brie och salami och den var dom nöjda med


 

Vi satt vid barbord så vi kunde titta ut på folk som gick där på gatan. Till höger i fönstret så ser man en gammaldags julstövel. Även en gammaldags kassaapparat som jag fotat förut också

 

 

Dom säljer även såna här t-shirt på cafét där det står: Fika, what else?. Dom finns i flera färger och det finns ytterligare en t-shirt med snyggt mönster


        

Dennis Edwards ft Siedah Garrett med Don't look any Further. Denna låt med Dennis Edwards hördes från högtalarna på Global Living. Han  var en amerikansk soul- och R& B sångare som mest var känd som frontmannen i The Temptations, på Motown Records

 

                                       

 

Edwards gick med i Temtations 1968 till 1976, 1980 till 1984 och 1987 till 1989. I mitten av 1980-talet försökte han sig på en solokarriär och gjorde en hit med låten ovan och med sig i låten har han Siedah Garrett. Fram till sin död 2018 var Edwards sångare i The Temptations Review. Dennis Edwards blev 74 år. 


 

Här är ingången med en röd matta som då var nästan täckt av snö. I dörröppningen står min man och hans bror. Där finns även Skivbörsen en trappa ner

 

Klicka här för att se ett inlägg från när vi var till Skivbörsen i mars 2017.      

 

                                  

 

I dag blir det också ett inlägg för det mesta i inlägget har jag fått klart för några dagar sen. Vi har i dag 8,8 grader kallt och det verkar ha snöat lite i natt för träden är så fulla av snö som lyser upp. Vi har nyss varit ute på en promenad på 6 km. Sen sa det stopp på grund av att det inte plogas upp tillräckligt så både trottoarer och inne på gårdar är det fullt med snö. Jag har ju varit med i en tid då det var full rulle hela dagarna med snöröjning både på gator, trottoarer och hustak. Nu blåser det även lite så det blir lite kallare. Nu skall vi äta lunch och sen fortsätter vi med röjningen av min mans datorplats. Han har fått bort massor och en del skall säljas. Jag tar överskåpen i hallen i dag. Ha nu en riktigt skön onsdag i vårt vinterlandskap

 

  

Så här såg det ut inne på en gård där det var igensnöat där man går igenom området


#tunnel #hamnen #Kungsörnen #häger #smörgås #julstövel #matta #David #snöröjning

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards