Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 februari 2020

Runes Café i ny regi och Anouk

Av Malin wiper - 17 februari 2020 07:55

 

När två timmar återstod innan vi skulle lämna tillbaka elbilen så frågade jag min man om vi inte kunde åka ner till området där Runes Café ligger. Det brukar inte vara öppet på lördagar och söndagar. Jag ville se hur långt det kommit med husen dom byggt en bit från cafét. Dom ser helt klara ut nu och är liksom trekantiga


 

Sen föll min blick på Runes Café och det var öppet och då förstod jag att det möjligtvis var ny ägare och det var det. Namnet har dom kvar och dom fina tidsensliga skyltarna från då detta café öppnades första gången. Vi blev väldigt nyfikna och bestämde oss för att ta en fika där

 

Klicka här för att se när vi var dit 2018 då Vivian drev cafét


 

Kvinnan som arbetade där var jättetrevlig men det var nån annan som driver cafét nu. Det ser helt annorlunda ut därinne från förut. Dom serverar också sallader och smårätter. Eftersom mycket var inpackat i plast så kunde jag inte fota en massa kaffebröd


 

Det strömmade lagomt högt med musik från den stora läckra högtalaren

 

                                                                      


 

Där kaffedisken är nu så fanns ett barbord och kaffet fick man förut över disk. Dom har gjort om och det ser jättefint ut. Jag gillade ju cafét förut också och jag hoppas allt är bra med Vivian


 

Det var nya stolar och dom var jättebekväma


 

Bilden på mig blev inte bra som vanligt men min man kan slappna av på ett annat sätt än mig

 

                       

                                           Glas och porslin.se 

 

Hima som jobbar på cafét har själv bakat budapestbakelser som smakade ljuvligt och annorlunda än jag ätit förut. Dom är dessutom helt osötade och väldigt mycket nötsmak och både grädde och hallonsylten var ljuvligt god. Det var en av dom godaste bakserna jag ätit utan att överdriva. Det var hela stubbar som hon skärde av


 

Min mans var mer som en vanlig budapest med mandariner men i en högre klass än dom vanliga. Supergoda bakelser helt enkelt. Vi har slarvat sen Alla Hjärtans Dag så nu kommer vi att avstå från fika ute hela veckan.


 

Snygg fågeldekoration på en av väggarna

 

      

Domherre

 

 

Ett litet extra rum med soffa och fotölj och det ser ut som det även finns ett nåt bord och stolar där också. Jag är så glad att än om Vivian lagt ner sin verksamhet att cafét ändå går vidare och inte dör ut. Lycka till Vivian med vad du än sysslar med nu och tack för alla härliga fikastunder vi haft där

 

                                   


                                                                         Cellbes  

Vi är uppe tidigt varje morgon nu för dom håller på att täta ventilationen i varje lägenhet så vi måste vara beredda när dom kommer och vara undanplockat. Vi behöver inte vara hemma men man vill ju ha bäddat och snyggt då dom kommer in här. Det blåser rätt kraftigt i dag och det ser ut som att bli lite klarare i dag. Det tog lite tid att få klart inlägget för jag hade inga bilder färdiga. Ha nu en skön början på den nya veckan.

 

      

Anouk med låten Birds. Den är från The Netherlands Eurovision contest 2013. Vår svenska melodifestival ger jag inte mycket för. Den blir bara sämre för varje år i min smak i alla fall. 

 

 

#Runes #Budapestbakelser #Fågeldekoration #Ventilationen #Anouk

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

17 februari 2020 13:54

Hej!
Såg ut att vara 70tals inspirerat.Det bruna på väggen speciellt.KramInger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

17 februari 2020 14:12

Det har du helt rätt i. Typiskt brunt och gult

Ha en fin dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards