Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 december 2022

Optalmica Ögonklinik ,Tai Chi och Eurytmics

Av Malin wiper - 2 december 2022 12:15



                                             


Jag är så glad nu för jag har fått en tid för ögonundersökning hos Optalmica 6 december. Då skall dom kolla igenom ögat och även se ut en lins som passar när dom skall operera mig. Den trevliga kvinnan som ringde mig var verksamhetschef på kliniken. Hon sa att dom stänger mellan jul och nyår och därför drar allt ut på tiden. Hon förklarade så bra och vänligt så min ångestnivå gick ner flera grader. Nu är jag inne i systemet och har dessutom satt upp mig på återbudstider. Jag fick även ett fint och bra förklarat mejl från henne och det uppskattas. 

 

       

Spine-Helth 

Jag håller ju på med avslappning och promenader som hjälper mig att varva ner för jag har alltid varit en högvarvare men efter min utbrändhet och nackskada så har jag fått dämpa mig lite. Nu skall jag även börja med nåt som jag tänkt på i många år som inte blivit av. Det är Tai Chi som är på en och samma gång gymnastik, meditation och Qi Gong. Grundövningen är den långsamma Tai Chi-formane, som är en flytande obruten serie rörelser. Klicka här för att läsa mer om detta

 

      

Här ett av många klipp där man kan lära sig Tai Chi för nybörjare. Detta klipp skall jag använda mig av och det finns 3 till för nybörjare samt  många andra på nätet.

 

 

När man hållit på med Tai Chi ett tag så blir man nog lika smidig som en katt. Fotade katten utanför ett hus där den satt och myste i en stol. 

 

Dagens kaktus går till:

 

Klicka här för att läsa om nåt helt galet, jag saknar ord för all galenskap man får ta del av i det offentliga rummet.  

 

                                                          

       

Min son talade om för mig att Eurytmics nu har kommit in i Rock & Roll Hall of Fame 2022. Här ett klipp från galan. Jag blev jätteglad för det är dom värda. Klicka härför att se vilken låt jag gillar just nu med gruppen i och med dessa tider vi lever i (acoustic version). Klicka här för att höra en körversion av låten. Klicka här för att höra den bästa versionen från 2000

 

                                  

Min man har varit till Vårdcentralen för uppkollning av långtidssockret och dom är imponerade av honom för värdena är så otroligt bra så han har låga doser nu. Dessutom har han gått ner rätt mycket i vikt. Jag promenerade ner till centrum själv för att beställa tid för klippning. Efter det så mötte jag upp min man och vi tog en promenad på 6 km. Vi hade snöblandat regn ett tag men sen försvann allt och blev lite duggregn istället. Just nu har vi nollgradigt.  Hoppas ni har en fin fredag och helg att se fram emot vad ni än skall hitta på. Sköt om er och njut i nuet

 

 

 

#ögonundersökning #galenskap #Tai #Eurytmics

 
 
Ingen bild

Gunilla

2 december 2022 13:37

Måste skriva igen när jag ser att du blivit kontaktat angående ögonen. Så himla skönt att veta att dom har dig i åtanke.
Lite övningar för sitt mående är inte fel,lätt att hetsa upp sig.
Skulle behöva det jag med. Skönt att maken har fått bra värden.
Ringt och fått tid till att klippa mig på torsdag, 3 år sedan.
Kram igen!
Kram!

Malin wiper

2 december 2022 14:18

Tack gulliga du. Det känns verkligen toppen för denna väntan tär på mig. Jag har tänkt så länge på detta med Tai Chi och tror att det kommer att fungera för mig

Jag är så glad för min mans skull och ögonen har inte blivit skadade av diabetesen heller. Han har normalvärden på långtidssocker nu.

Vad härligt att du också skall gå och klippa dig. Det känns alltid så bra att få bort dom slitna topparna. Var det 3 år sedan du klippte dig? eller missuppfattade jag?. Då har du jättelångt hår eller så har du kanske klippt dig själv. Min man har en klippmaskin så han fixar det själv.

Kram tillbaka

 
Ingen bild

Gunilla

2 december 2022 14:26

Hej igen Malin!

Har klippt mig själv i 3 år så det är inte så långt.Har i ungdomen arbetat som damfrisör och alltid tyckt om att fixa med hår och hjälpt de i min omgivning, men sedan tog livet en annan inriktning.Det bästa av det är att jag kunde hjälpa min mamma att alltid vara fin.
Kramar!

Malin wiper

2 december 2022 15:38

Då förstår jag varför du klippt dig själv. Då har du både färg och formsinne. Jag såg framför mig att ditt hår släpade i marken ;) ;).

Det måste din mamma verkligen ha uppskattat. Fint gjort av dig. Jag är urusel på att fixa hår tyvärr.

Tack för ditt svar du är så snäll

Kramar!

 
Karin+Eklund

Karin+Eklund

2 december 2022 22:19

Grattis till den 6 december och undersökningen! Det rör på sig i rätt riktning nu! :)
Grattis också till din man som har fått så fina värden. Trägen vinner, ni är ju så duktiga på att röra på er och leva klokt och eftertänksamt.
Den där galenpannan gav jag inte mera intresse än att jag såg vad det handlade om. Sen stängde jag ner länken. Han är inte värd uppmärksamhet alls den skitstöveln. Kändes riktigt bra att säga det sista.
Ha det gott och trevlig helg!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

3 december 2022 09:41

Tack gulliga för dom orden. Det blev en stor lättnad. Min man hälsar och tackar för Grattiset. Vi har promenerat nu i flera år och vi märker hur bra det är för kroppen. Förr cyklade vi mycket.

Bra sagt av dig på slutet. Det var därför jag bara länkade och inte skrev om honom eller hans namn. Han vill nog bara ha uppmärksamhet men allt han säger blir fel och galet. Han vill ju även ställa upp i presidentvalet, ja du vad säger man?

Ha en härlig helg själv
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards