Öppen Ridå

Alla inlägg under december 2020

Av Malin wiper - 1 december 2020 08:30

 

På ASEA Torget föll min blick på detta som är nåt helt nytt. Wall Of Kindness, ta en jacka om du behöver, ge en jacka som du har över. Det står även Widelöv&co. Det är ett projekt som vänder sig till hemlösa. Klicka på länkarna för att läsa mer. Helst hade man ju sett att ingen skall behöva vara hemlös men i och med att vi har ett inhumant samhälle så är detta ett bra initiativ

 

                           

Man tar helt enkelt med sig ett plagg som man kan vara utan och hänger upp detta på en krok på denna vägg. Jag skall själv kolla runt bland mina kläder. Klicka här för att se hur man kan göra en docka av en socka


 

En del har till och med ställt skor på en hylla ovanför jackorna plus en mössa.


 

En bild över Svartån som jag tog sist vi var till Västerås. Det var så spegelblankt, vindstilla och vackert

 

             

 

Såna här fina ljuskronor hänger på rad över en gata i centrum


  

Jag gillar ju pelare och nu såg jag dessa utanför Punkt Gallerian som var vackert lindade med ljusslingor


 

Ett hus i centrum som är under reparation. Framför huset låg färggranna trappor till byggställningar

 

 

En stor fontän som fortfarande hade vatten och fontänfunktion

 

 

En andhona som fått nåt svart på näbben

 

Efter båda mina promenader i går så blev jag lite bättre till kvällen och jag har bestämt mig för att alltid ha nackkragen på mig då jag bloggar och bara sitta i 10-15 minuter åt gången. I morse vaknade jag med yrsel och sen var det så spända ställen på halsen så min man fick göra bindvävsmassage där. Sista utvägen är att gå till Kiropraktor. Precis som jag trodde så kom det en kraftig regnskur i går eftermiddag då vi tog vår andra promenad för dagen. Nu önskar jag er en så fin tisdag som möjligt mina härliga besökare

 

       

Marcel Mouloudji med låten L'amour, L'amour till vackra Parisbilder. Han var en fransk sångare och skådespelare som föddes i Paris. Han dog 1994 i en ålder av 62 år

 

#Wall #Widelöv #Svartån #Ljuskronor #Pelare #Trappor #Andhona #Marcel

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards