Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 december 2020

Västra Mälarstranden Västerås, James Bond och Juozas Kurai

Av Malin wiper - 18 december 2020 07:45


 

Jag har inte så mycket att blogga om just nu så jag sätter in lite bilder från då vi hyrde elbilen sist och gick omkring i Västra Mälarstranden i Västerås och även på några andra ställen


 

En av båtarna har fått det lite bättre än dom andra i och med att den fått en husliknande presenning, med dörr till och med


 

En vit och rödfärgad segelbåt som fått namnet Rut

 

                      animated-christmas-line-image-0006


 

I den röda byggnaden till höger ligger Mälarkrogen

 

Precis som alla andra lite större städer så är dom gamla hamnarna och stränderna igenbyggda med tätt stående hus som är bostadsrätter. Själv skulle jag inte kunna bo så för husen står så tätt och är alldeles för många. 


 

En uggla står och spejar ut över hamnen


 

Det är inte så många båtar nu som ligger kvar i vattnet. Här en fin segelbåt


 

När jag såg denna röda motorbåt med sin ratt och plexiglas så kom jag att tänka på gamla James Bond filmer. Scener man sett då James Bond slänger sig i en sån båt och åker ut på kanaler eller i Venedig

 

        

Här en scen från James Bond filmen Live and let die och då spelades James Bond av Roger Moore. En bit in i klippet så ser man liknande båtar som i mitt inlägg

 

 
Här en bild på en liknande båt jag såg på Båtmässan i Stockholm 2018. Fast denna är lite exklusivare. Klicka här för att se några fler. Klicka här för att se ett helt gäng med såna snygga lite retro båtar i olika färger. 

 

                    animated-boat-image-0021                                 animated-boat-image-0021


Klicka här för att se när vi var på Båtmässan 2018 i Stockholm med min son. Klicka här för att se ett gästinlägg som min man skrev 2018. Klicka här för att se ännu mer från båtmässan

 

Nu är det fredag igen och jag hoppas ni har det bra trots att vi är begränsade. Vi lever i en annan värld nu så inget utöver det vanliga händer. Jag hoppas ni får en fin helg ändå och tar hand om er. 

 

                                 

      

Driving home for christmas med saxofonisten Juozas Kurai (Chris Rea cover). Det skall vara snö på vintern tycker jag som är född i norrland och rätt många kallgrader. 

 

                                                  animated-christmas-humor-image-0008


#Mälarstranden #Hus #Uggla #Motorbåt #Roger #Båtmässan #Juozas 

 
 
wiolettan

wiolettan

18 december 2020 09:33

Det var många och vackra båtar. Det är ju dags för dom att dras upp på land till vintern och en del har fått det fint, som du visar.
Ugglan, så fin den sitter där och så lustigt med dessa två ögon som sitter under ugglan. Eller är det kanske min fantasi som spökar.
Sköt om er.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 december 2020 15:09

Nästan alla är uppe så det är bara några kvar. Ja du Ugglan såg jättefin ut. Vad jag ser så sitter ögonen på sidan om näsan ;) eller det kanske spökar för mig i och med yrseln

Ha en fin fredag och sköt om dig/ni också
kram från Malin

 
Ingen bild

Syrran

18 december 2020 10:20

En glädjande nyhet, du får en bonusdag av mig för det är bara fredag :DD
Ha en härlig dag!
kram från M

Malin wiper

18 december 2020 15:11

Tack för den ;) Det märks att jag är förvirrad av yrseln ;).

Ha en härlig dag själv
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

18 december 2020 11:55

Mycket bra serier som "Helgonet" och "Sinclair" hette väl några av honom med som man aldrig missade.
Har också gillat vintrar med snö det är något som gör att jag får en lyckokänsla när det snöar.
Saxofonisten och vidderna så vackert.
Hej igen och kram från mig!

Malin wiper

18 december 2020 15:16

Jag gillade också serien Helgonet och missade aldrig ett avsnitt. Härligt att det är nån fler än mig som gillar snö ;). Det blir så ljust och vackert så man piggnar till

Jag tyckte också det var vackert när saxofonisten stod där och spelade

Kram tillbaka

 
Karin Eklund

Karin Eklund

18 december 2020 14:13

Någon direkt julstämning får man inte av det väder som råder men så är det. Den biten kan vi inte göra något åt. Är det vanligt att båtarna ligger i vattnet så här länge hos er? Båthuset med den fina röda dörren är ju toppen för en båt. Säkert också för ägaren som kan fixa på båten där det är varmare och torrt.
Ugglan var en ovanlig fågel i hamnen, men varför inte? Fin prydnad är den.
Tack för Driving home for Christmas.
Ha en fin helg Malin!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

18 december 2020 15:19

Håller med dig fullständigt fast i dag hade vi några solglimtar och då piggnar man till. Det är alltid några båtar som man ser ligger kvar men det är inte många. Det var verkligen ett fint båthus och jag antar att dom även har avfuktning därinne också säger min man

Ugglan är en fin prydnad som tittar ut över nejden

Ja du den låten är fin

Ha en fin helg själv Karin
Sköt om dig
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

19 december 2020 22:56

Kul animering med tomten som får en puss!

Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 december 2020 08:11

Ja du ibland hittar man såna bilder ;)

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards