Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2020

Uppförsbacke, Åsby Floristen, Steel guitar,Gravsten och Killer boogie

Av Malin wiper - 29 oktober 2020 15:30

 

Mycket skall man se innan man lägger sig raklång..  . I fontänen i centrum har nån ställt en cykel likt en installation upp mot stenen där det brukade porla ut vatten på sommaren. En jättefin grön cykel som blivit fråntagen sitt ena hjul och sin ägare.  


 

Jag blir inte förvånad längre för sist såg jag cyklar hängandes ner från ett träd vid en parkeringsplats. Dom har blivit nedplockade nu

 

 

Här en naturens installation

 

 

Utanför Åsby Floristen fanns ett bord med färdiga lådor med både gravljus, mossa, dekorationer för att lägga på gravar. Vi skall ju åka till min son på lördag och då besöka en minneslund nedanför hans bostadsområde. Där skall vi tända ljus och lägga nåt och sen tänka på alla som gått bort. Det är en väldigt vacker minneslund där.

 

Klicka här för att se när vi var dit 2017

 

      

Sleep Walk steel guitar med Doug Beaumier. Hade en annan låt inne med honom för en dag sen

 

 

En jättefin bild som syrran skickade i juni i år då dom besökte mamma och pappas grav. Dom ligger på en skogskyrkogård. Dom hade gjort så fint på graven så jag blev rörd. Saknaden går aldrig över.

 

  Åsby Floristen

 

Klicka här för att se en minneslund i Kolbäck vi besökt några gånger

 

  Åsby Floristen

Promenaderna vi gjort nästan varje dag länge nu gör att man blir positivare och orkar mer. Jag är mycket bättre i min käke och har inte bitit ihop på rätt länge nu på nätterna så jag har inte ont i tänderna längre. Nu kan jag äta igen på höger sida men inte för sega och hårda saker. Jag har kunnat vara utan bettskenan några nätter för ser jag nån rolig film eller humorprogram innan sänggående så påverkar det sömnen positivt och då skär jag inte tänder och biter ihop. Dessutom har jag använt mig av specialtandkräm under en tid som gjort att det som skadats läkt ihop. Jag har tack och lov en otroligt bra läkförmåga.

 

                                  

 

Klicka här för att se vilken tandkräm jag fick använda när det var som värst. När man biter ihop och skär tänder på natten så blir tänderna så påverkade så man får inflammation och det gör ont. Jag var så rädd att rötterna skulle gå sönder men nu ser det ut som jag klarat mig. Fast jag måste ändå gå till Tandhygenisten så småningom för att ta bort tandsten. 

 

  

Nu hoppas jag ni går säkra utanför grinden och får vara friska mina fina besökare. Efter promenaden så har jag städat lite i garderober och det känns så lättande. Jag kunde rensa bort lite till second hand också. Jag försöker glömma eländet i världen en stund för det känns ju som man medverkar i en katastroffilm. Snart skall jag kolla på en film men jag undviker katastroffilmer och ser lite komedier. Hoppas ni har det bra i det lilla och är rädda om er. 

 

      


Lite uppiggande dans RTSF 2020 Rock that swing ball. Killer boogie

 

#Installation #Floristen #Grav #Promenaderna #Tänderna #Grinden #Boogie

 
 
Veiken

Veiken

29 oktober 2020 19:39

Några hade varit ute och cyklat, dessutom rejält! Lite roligt är det att titta på.
Jag har också Corsodyl gel, men får bara använda det två gånger per vecka och efter tandborstning. Min tandläkare påstod att den annars ta död på för många bra bakterier då, Inte vet jag, men bäst att lyda! Haha!
Vi tar nog en promenad till kyrkogården på lördag och tänder ett ljus hemma för de som vi saknar!
Var nu försiktiga och ta hand om er. Tyvärr har smittan ökat rejält i vårt arma land.
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

30 oktober 2020 09:18

Det var verkligen ett cykelstopp ;)

Visste inte att man inte fick använda Corsodyl gel så sällan. Jag som använde det varje kväll ett tag men bara på höger sida längst ner. Det hjälpte i alla fall

Vad härligt att ni var och tände ljus för dom ni saknar. Det känns lite trösterikt att stå vid en grav eller minneslund och tänka på alla minnen.

Var försiktiga ni också
kramar från Malin

 
Amisa

Amisa

30 oktober 2020 22:16

Tråkigt att folk inte kan få ha sina cyklar ifred utan att hela tiden behöva vara rädda för att få dom vandaliserade!

Vad kul att du äntligen ska hälsa på hos din son! Jag ska också få besök i helgen av min dotter, det blir skönt för vi har inte setts sedan i somras och det känns som om det var evigheter sedan.

Skönt att du inte längre har lika ont i käkarna, kanske du till och med kan äta något extra smaskigt nu när det är Allahelgonahelg och allt?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

31 oktober 2020 07:13

Det är verkligen tråkigt. Det finns hur många som helst som står lite överallt.

Det skall verkligen bli härligt att få se min son igen. Hoppas du snart får träffa din dotter igen.

Nu kan jag verkligen börja äta normalt igen och det känns toppen

Ha en fin Allahelgonahelt själv
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards