Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2020

Här & Nu tidning, Siba Ailo, Natalie Cole och kanelbullar

Av Malin wiper - 4 oktober 2020 15:00

        

Häromdan fick vi tidningen Här & Nu. En tidning om det positiva lokala livet i Hallstahammar. Till höger på tidningsomslaget ser man Siba Ailo som driver Hallsta Café & Restaurang tillsammans med sin man Basel. Inne i tidningen på sida 4 så finns en jättefin intervju med Siba där man får reda på lite mer om henne. Ända sen första dagen dom öppnade så har det varit en fröjd att besöka detta fina café. Vi råkade komma in på cafét dagen då dom hade invigning och vi blev intervjuade i Vlt.

 

                 


 

Text från ett inlägg 19/1 2019:

 

Lånad bild från vlt när vi blev fotade i går och lite intervjuade ang Hallsta Café & Restaurang som öppnade i går i ny regi. Vi fanns inte i tidningen utan bara på nättidningen vlt och den måste man betala för på nätet men första månaden är gratis. Det är möjligt att vi kommer in en annan dag i den vanliga papperstidningen också. Journalisten är Magnus Östin. Klicka här för att komma in till mitt Caféinlägg 

 

 

Här ser ni sidan 4 där dom intervjuade Siba men på tidningssidan kan ni förstora upp och se hela artikeln. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 31 januari 2019 och se hur vi njuter och trivs. Där kan ni även se kompisgruppen som varje fredag njuter av godsaker och samvaron på cafét. Klicka här för att se cafét från utsidan i vintertid. Klicka här för att se en gång då vi beställde hem mat och Siba kom ut från cafét med matpåsen. Klicka här för att se deras fina uteservering

 

                   animated-newspaper-image-0024             animated-newspaper-image-0024             animated-newspaper-image-0024

 

 

Den 6 april i år kom Siba ut med kaffebrickan till oss för vi satt i parkoasen framför uteplatsen. Så bussigt av henne för vi ville ju ändå få njuta men utomhus i och med corona. 

 

                      

 

 

En bild jag tog på Siba och hennes syster Suzan.

 

 

Siba 13 december 2019. Dom har supergod cappuccino med njutbart gräddigt skum ovanpå och hon fixar olika mönster i skummet och det uppskattas.

 

   

        

Coffee Time med Natalie Cole. En väldigt snygg video också

 

I och med att vi vaknade så sent så blir lunchen framflyttad men vad gör det om 100 år?. Vi har inte ens kommit ur nattkläderna så vi tar det lugnt i dag. Det blåser fortfarande ute men träden på gården är så höstvackra nu och sånt påverkar positivt. Det är kanelbullans dag i dag men numera äter jag sällan kanelbullar utan det blir en kalsbaderbulle för dom funkar bättre för min mage. Min mamma bakade så otroligt goda kanelbullar så dom glömmer man aldrig. Dom var inte så platta som dom är nu utan dom var rätt små och höga. 

 

 

Dom här liknar lite mer mammas i formen men dessa är glutenfria och innehåller även keso. Klicka här för att få recept på dessa bullar. Nu önskar jag er en fortsatt fin söndag med en njutningsfull fikastund

 

#Här #Siba #Natalie #Kanelbullar

 
 
Veiken

Veiken

4 oktober 2020 15:33

Jag tycker om när det finns lokala tidningar där man bor. Det brukar finnas trevliga artiklar och tips. Kul att ni fick vara med!
Jag har faktiskt ätit en kanelbulle idag. Det är sällan, men man måste ju göra slut på dem man har! :)
Du kommenterade hos mig att ni kanske kommer till Göteborg nästa sommar. Om ni vill och känner för det kanske vi kan ta en fika eller lunch ihop då!
Hälsa din man och tacka för att han försökte med bilden. Bilderna är gamla. Konstigt nog är de flesta mycket bättre, men det är som det är!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

4 oktober 2020 15:50

Det gör jag också. Vi kom ju dit först av alla så det blev naturligt. Vad härligt att du ätit en kanelbulle i dag.

Om vi lyckas ta oss dit nästa sommar så skulle det verkligen vara kul att träffas och fika eller ta en lunch nånstans. Jag hoppas verkligen det blir av. Vi hade ju tänkt åka i somras men i och med corona så gick det inte

Han brukar kunna fixa till bilder men denna var lite för skadad tyvärr. Färgkornen hade grott ihop. Jag har hälsat honom.

Ha en fin söndag Veiken
kram från Malin



 
Karin Eklund

Karin Eklund

4 oktober 2020 18:17

En så fin artikel om er Siba. Hon är ju som er egen Siba när ni var först på plan och blev intervjuade. Ser att det är snö på utsidan, huuu :)
Ha en fin söndagskväll Malin!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

4 oktober 2020 18:33

Håller med dig och hon är så proffsig och driftig och även hennes man

Ha en fin söndagskväll själv Karin
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards