Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 mars 2020

Hallsta Café & Restaurang beställt mat och Contantino Carrara

Av Malin wiper - 27 mars 2020 13:00


 

I förmiddags före vår promenad så messade jag med Siba på Hallsta Café & Restaurang. Vi vill stödja vårt stamfik med att beställa hem mat några gånger/vecka. Dom hade ingen hemkörning men däremot kunde hon komma ut med maten och ställa ner den på marken. Sen betalade vi med swish så det funkade jättebra. Vi vill ha kvar vårt stamfik

 

        

Här kommer härliga Siba ut med maten till oss. Det är ju fredag och vi måste få mysa lite och inte behöva tänka på matlagning för en gångs skull

 

                                     animated-thank-you-image-0029

 

 

Här har vi tagit upp matförpackningarna och i mitten tzatziki som är den godaste vi någonsin ätit utan att överdriva. Vi fick två kolsyrade drycker till av större modell

 

 

Så här ser det ut då maten är upplagd, mums!. Både kycklingen och potatisen är suveränt goda så vi njöt och myste och glömde allt annat för en stund. 

 

                                


                                                 Roliga bestick från Fruugo 

 

Vi hade en öl kvar som vi delade på. 

 

       

Stairways To Heaven - Led Zeppelin (Piano cover) av Constantino Carrara. Så vackert både pianospel och vackra vyer. Constantino Carrara är en italiensk pianist och kompositör. Han är känd för sina populära pianoarrangemang som laddas upp på Youtube. Sköt om er mina fina besökare.

 

                             


                                                                             Fiolaffären   

 

 #Café #Siba #Tzatziki #Kycklingen #Contantino

 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

27 mars 2020 18:07

Så kloka ni är som handlar där ni brukar handla nu när allt är så som det är. Nu om någonsin behöver vi finnas till för varandra.
Maten ser väldigt god ut.
Njut av kvällen och av varandra.
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

28 mars 2020 07:00

Tack snälla du. Vi vill ju ha kvar vårt favoritcafé och restaurang. Du har så rätt i det du skriver. Det var en slags bakad potatis till den grillade kycklingen och smakerna var så goda

Hoppas allt är väl och jag önskar dig en fin lördag

kramar från Malin

 
wiolettan

wiolettan

27 mars 2020 19:03

Så fint av er att tänka på detta, tänk om alla gjorde det. Många har det så svårt nu och måste avskeda personal eller slå igen. Jobbiga tider.
Maten ser ju också så god ut och jag förstår att den var det.
Var rädda om er.
Trevlig helg.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 mars 2020 07:01

Tack snälla du. Ja man vill ju ha kvar företagen i samhället och sina stamställen. Det är verkligen många som har det svårt och man undrar hur allt blir efter denna pandemi

Maten var jättegod

Var rädda om er ni också
Ha en fin lördag
kram från Malin

 
Pisan

Pisan

28 mars 2020 12:11

Åh vad gott det ser ut! :-) Tzatziki som är så himla gott.... Blir sugen nu :-)
Önskar er en fin lördag. Kram på er! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 mars 2020 13:21

Dom har den bästa tzatzikin och hela anrättningen var god.

Ha en fin lördag själv. stor varm kram
från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards