Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 november 2015

Aoptik, solglasögon.

Av Malin wiper - 24 november 2015 18:00

  

Jag var in till aoptik för att köpa lite våtservetter som passar både till glasögon och annat. Denna sort är jättebra och inuti är det småpaket som man kan ta med sig i väskan. Jag fotade också glasögon men jag fick inte tillräckligt många bra bilder så jag skall gå dit igen. Det går inte i morgon för då skall jag till logopeden i Värnamo och det kommer att ta tid när jag nu inte har nån bil och måste åka först tåg och sen buss

 

 

Hipster pillow glasses   

 

    

Så fort jag såg dessa solglasögon så tänkte jag på Birgitte Bardot en fransk skådepspelare som även var känd för "pepitarutigt" men jag ser ju att dessa är mer prickiga men formen och när man ser dom snabbt så känns dom lite retro vintage

 


En låt man hörde för många, många år sedan med Dario Moreno. Han gick ur tiden redan 1968 endast 47 år gammal. Han var en turkisk polyglot sångare, en skicklig kompositör, textförfattare och gitarrist. Han blev berömd just med denna sång 1961. Annars var han känd i Frankrike mest och var med i filmer under 1950-1960-talet 

 

   

  

Jag tar då bara med lite solglasögon i detta inlägg. Dessa såg ut som en blå spegel i glaset, urläckra. Jag använder solglasögon året om när det är för mycket sol och ljus eftersom jag har en kraftig översynthet som gör mig ljuskänslig      

 

    

Svarta med turkos färg runtom och innanför.  Det kommer mer från aoptik så fort jag får tillfälle att ta mig dit. Jag fick några fler bra bilder men behöver några till 

 

 

#aoptik #Solglasögon #Dario #Birgitte 

 

 
 
Annelie

Annelie

25 november 2015 00:18

Jag personligen tycker att dessa "blöta" ögonglasservetterna gör så att det blir ränder kvar på glaset.
Det är detsamma som när man tvättar glasögonen under rinnande vatten. Köpte mig små blå trasor på Kjell & Co som är kanon till glasögonen och de är såppas små så de är lätta att ha med sig.

Både Göran och jag köpte ju oss, har vi gjort de sista gångerna solglasögon i våra styrkor. Det är kanon,,, för de vi har annars blir ju mörka ute, men inte genom bilglaset eller visiret på MC-hjälmen, då är dessa solglasögonen bra.
Göran har också väldigt ljuskänsliga ögon, måste vara jobbigt.
Men, jag tycker ändå han har blivit bättre sedan han började med sprayen som är mot torra ögon.

Ha en härlig fortsättning på veckan.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 november 2015 07:38

Dessa servetter som jag köpt på aoptik är jättebra tycker jag. Fast man måste ha rena glasögon när man går ut sen har jag med dessa om det blir nåt smuts på glasen

Jag köpte dom senaste glasögonen som man har ovanpå sina egna och dom blir inte mörka men skyddar ändå. superlätta och ingen grej vid näsan. Det är ett nytt system på dom glasen och jag är jättenöjd. Jag har dessutom inte råd att köpa solglasögon med min styrka för jag har sånt synfel så allt blir mycket dyrare för mig. Glas måste skickas efter från Kina så dom blir supertunna.

Jag sköljer ögonen varje dag mot mina känsliga ögon som kan bli torra emellanåt. Sen har jag en slags gele som jag behöver ta ibland. Jag är ju känslig mot vissa dofter och dom finns överallt

Ha en härlig vecka själv

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards