Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 september 2022

Wevo Erikslund Bilträff och Kommunhuset i Enköping rivs

Av Malin wiper - 14 september 2022 09:45

        

Min man och jag hyrde elbilen 11 september och åkte omkring i Västerås. Det sista vi gjorde var att ta en tur genom Erikslund och då åkte vi förbi ett ställe där det finns ett bilföretag som heter Wevo som är en Däckverkstad. Just då hade dom tydligen en bilträff där med både muskelbilar och även några veteranbilar. Jag glömde att fråga vad träffen hette dumt nog. Min man hörde nån säga "Bilbyggardagen" men jag hittar inget på nätet.

 

                                      

 

Jag gick omkring där och fotade bilar som ni ser på bildspelet ovan. Jag har nog alderig skapat nåt långsammare både vad gäller musiken och bläddrandet bland bilderna. Fast det passar till musiken och man hinner se bilarna ordentligt

 

        

Jag filmade lite också så här kommer en filmsnutt. Dom hade även en Dj som körde på med rap och hip hop. Det hade kunnat bli ett längre filmklipp om det inte hade varit lite smuts på linsen. Man ser lite även i detta klipp på ett ställe 

 

                                             

Clipart Library 

       

Ytterligare ett filmklipp men det har min son åstakommit på sitt arbete. Han har dokumenterat rivningen av Kommunhuset i Enköping. Det har han gjort förbaskat bra tycker jag. 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittat denna bild. Det är mögel som är boven och jag känner med dom som arbetat där. Jag blev ju skadad av mögel själv på ett arbete och fick en långtidsväxande tumör som hade kunnat ta livet av mig om den inte hade varit inkapslad. Den kostade mig halva sköldkörteln.

 

Vädret känns lite ostadigt i dag också men inget regn än. Vi har 10 grader varmt på morgonen och jag skall passa på att ta en promenad. I går blev den inte så lång för det började störtregna och sen såg det ut som en mindre hagelskur. Det känns som lugnet före stormen detta val men vad jag kan se så är det inte klart än. Ha nu en skön onsdag mina kära besökare. Tack för att ni tittade in till mig



#elbilen #Wevo #bilträff #bildspelet #filmsnutt #Dj #Kommunhuset

 
 
wiolettan

wiolettan

14 september 2022 10:58

Nej, än är det inte riktigt klart med valet, i kväll får vi kanske reda på vilka som leder i riksdagsvalet. Jag tänkte inte rösta men ändrade mig och gick. Det är svårt denna gång.
Härligt att få se dina bilder och filmer.
Mögel är direkt farligt. Så bra att det gick bra för dig, det är ju så lurigt med mögel.
Ha det fint.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 september 2022 12:04

Håller verkligen med dig om att det är svårt att rösta denna gång. Kul att du gillade bilder och filmer.

Mögel är verkligen farligt och man kan dö om man vistas för länge i såna hus. Jag hade ändå tur för om det hade varit en elakartad tumör som växt så länge så hade jag inte funnits nu.

Ha en jättefin dag själv Wiolettan. Härligt att se dig

Stor varm kram

 
Veiken

Veiken

15 september 2022 09:16

Det är verkligen bra jobbat av din son. Lite tråkigt att se folk riva det andra har byggt upp. Är det mögel så finns det ingen pardon, allt ska bort och helst brännas!
Så roligt att ni fortfarande har möjlighet att "låna" bilen några timmar så ni kan se er omkring och komma på utflykter!
Måna fina bilder och filmer fick du med!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

15 september 2022 09:25

Det var verkligen bra gjort av honom och det är rätt avancerat för han har fixat allt i klippet. Det är jättetråkigt när gamla byggnader rivs men det gick inte att rädda i och med möglet dom har tydligen försökt ett antal gånger

Denna elbil här i Hallstahammar försvinner 30 september på grund av att det bara är vi och några till som hyr den. Trots all reklam i tidningar som min man varit med i.

Move About finns ju i Västerås så vi kommer att fortsätta hyra men då får vi åka buss för att hämta den. Vi har nu hyrt den i 3 år och man slås av tidens gång

Kul att du gillade filmklipp och bilder

Ha en skön torsdag
Kramar

 
Ingen bild

Gunilla

15 september 2022 11:25

Bra dokumenterat av din son och som är så duktig. Mögel är otäckt, och sådan tur du hade att det inte var en svårartad tumör.
En fin och bra hobby många har med alla bilar och sämre intresse kan man ha.
Så många olika bilar med det ena och andra som man inte tänker på det är inte bara en bil utan det finns hur många olika finesser och utseenden,kul.
Ruggigt i dag så det blir en innedag då vi var ute i går hela dagen. Var med kisse på kontroll och han fortsätter att må bra.
Ha det så gott på promenaden!
Kram!

Malin wiper

15 september 2022 12:45

Kul att du gillar hans klipp. Mögel är verkligen farligt och man kan dö av det. Jag hade änglavakt som gick med detta så länge utan att veta om det. Jag kände ju att nåt var galet i och med att jag alstrade för lite hormoner. Det var en knöl på halsen som fick mig att reagera.

Det är verkligen populärt att fixa med bilar och visa upp dom vid festliga tillfällen.

Vi har också lite ruggigt väder nu men solen kommer fram lite då och då. Jag skall ändå ta mig en tur ut efter lunchen. Vad härligt att eran katt mår bra det betyder mycket. Sköt om er

Ha en jättefin torsdag Gunilla

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards