Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 september 2022

Västerås sjukhus Ögonmottagningen, Lula Band, utsmyckningar och Toploader

Av Malin wiper - 9 september 2022 12:00

  

Jag var så trött och lättad i går då jag kom hem från Västerås sjukhus där jag fått mitt vänstra öga undersökt. Här en bild utanför huvudingången till sjukhuset. Denna gång fick jag åka sjuktransport i en lite större bil och jag var enda passageraren och jag hade munskydd på mig hela tiden även inne på sjukhuset och under undersökningen. Dom flesta hade munskydd så dom är väldigt noga på Västerås sjukhus. Jag har frikort till 11 januari 2023 och det känns toppen. Det kostar annars 340 kr varje gång man besöker sjukhuset och det är dyrt


Lite längre bort utanför en annan ingång så kan man se denna skulptur i form av gissar jag ett rött äpple. Det står inget nånstans vem som skapat detta röda färgstarka verk. Jag är ju långt ifrån en tidsoptimist så jag var där långt före utsatt tid så jag kunde fota lite utanför.


 

Det var helt tomt i mitt väntrum så jag satt och halvslumrade lite medans jag väntade. En jättevänlig och gullig sköterska kom ut och hämtade mig och jag blev riktigt avslappnad i och med att alla är så vänliga och proffsiga på ögonmottagningen. Jag fick gå igenom allt som jag gjort några gånger förut och sen fick jag se resultatet. Allt såg ut som förra gången så inget har blivit sämre så hon sa att det var starren på vänster öga som ställde till det för mig.

 

                                       

eStore 

Jag har ingen starr på höger öga utan det är gula kroppenoperationen som ställt till detta. När jag fått opererat vänster öga så skall det bara läka och sen blir det en starroperation. Har jag tur då så kan synen förbättras rejält. Jag är så lättad i och med att jag fått vänta så länge och varit orolig. Därför sov jag till 09.30 i morse och nu är jag piggare än på länge

 

      

Lula Band med låten Can't take my eyes off you. Det är en cover på denna klassiska låt. Klicka här för att höra orginalet. Klicka här för att höra den i discoversion. Det finns hur många cover som helst av låten


 

Sjukhuset har rätt mycket av utsmyckning och här ser ni en av dom i ett väntrum. 


 

När jag sen kom ut för att vänta på taxin så låg en mjuk docka på gräsmattan som en liten färgklick. Den var väldigt liten så jag såg inte på en gång vad det var för nåt


 

Jag satt på en bänk utanför ingång 31 till Ögonmottagningen och då hade jag denna utsikt. Målade stenar som såg ut som tefat

 

             

Så här ser utsmyckningarna ut på nära håll. Klicka på bilderna så blir dom större

 

Jag fotade lite mer men det kommer in i ett annat inlägg. Solen skiner och vi har nu 16 grader varmt så i dag skall vi båda ut på en promenad. Min man kan inte promenera lika långt som mig än men när han känner sin gräns så går han hemåt och jag fortsätter. Tänk att vi har fredag igen, tiden den rusar iväg så man får försöka göra det bästa av den. Hoppas ni som tittar in har en bra fredag och helg att se fram emot. Man är ju så less nu på covid, krig och annat elände så man får filtrera bort detta en stund och försöka njuta i det lilla.

 

       

Toploader med Dancing In the moonlight. Jag är så lättad nu så jag skulle verkligen vilja dansa runt i månskenet..

 

                              

Clipart Library 

#sjuktransport #skulptur #väntrum #Lula #docka #Ögonmottagningen #utsmyckningarna #Toploader

 
 
Ingen bild

Gunilla

9 september 2022 17:19

Ja, du verkar blivit väl omhändertagen, och vad man går omkring
och spänner sig medvetet eller omedvetet.Så skönt du nu kunde slappna av efter besked för man tror alltid att det är värre än det är och det kan det vara, men nu fick du veta hur det står till.
Fina utsmyckningar att titta på i väntan på att få åka hem.
Visst är man glad när man är hemma igen.
En fin helg och må så gott önskar jag er!
Kram!

Malin wiper

10 september 2022 07:42

Man blir verkligen bra omhändertagen på detta sjukhus. Som du säger så går man omkring och spänner sig. Jag är verkligen avslappnad nu och ser fram emot operationen

Dom har verkligen smyckat ut både inomhus och utanför sjukhuset. Du skriver så fint och målande hur det känns och är.

Hoppas allt går framåt för er båda. Önskar er en jättefin helg
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards