Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 juni 2022

Rolf Skoglund, Anita Ekström Gretas Vardagsrum & Klk och en fiskmås

Av Malin wiper - 30 juni 2022 14:15


  

Det är några skådespelare som nu gått ur tiden och en av dom är Rolf Skoglund. Han var en svensk skådespelare som blev mest känd från filmen Vi hade i alla fall tur med vädret. Filmen är från 1980 och för regin stod Kjell Sundvall. Jag kom ihåg då jag såg filmen och tyckte den var så dråplig i och med att allt gick fel så man satt med hjärtat i halsgropen. Han hade en personlig röst som man inte kunde ta miste på vem den tillhörde och jag tyckte han var en jättebra skådespelare. Skoglund avled efter en tids cancersjukdom och han blev 81 år gammal

 

Klicka här för att se allt han medverkat i genom åren 

               

Klicka här för att komma in till min bloggvän Singelfarsans som skriver så bra om filmen. Han talade dessutom om i en kommentar hos mig att filmen går nu på SVT play och man kan även se den på Youtube. Tack för att du talade om detta Göran

 

 

Anita Ekström har också gått ur tiden och det i en ålder av 79 år. Anita Ekström var en svensk skådespelare. Jag har följt henne genom åren i olika serier och filmer men har aldrig sett henne live på nån teaterscenen tyvärr. Jag tycker hon var en suveränt bra skådespelare och hon hade en personlig röst som man kände igen. Det börjar kännas lite tomt nu då många som jag följt genom livet försvinner både yngre och äldre. Jag är ju själv näst äldst i min släkt och det känns hisnande overkligt. Varje ny dag är en bonus

 

Klicka här för att läsa om allt hon medverkat i genom åren

 

       

En biografi över Anita Ekström. Jag hade velat sätta in ett klipp där man hör hennes röst men det finns inget. Det tar alldeles för lång tid om jag skall leta vidare för det är för tryckande värme nu

 

Anita Ekström har även tilldelats en Guldbagge för rollen som Inger i Jänken (1970), och det i kategorin "bästa skådespelerska". 

 

 

             

 

 

Vi blev så besvikna när vi skulle hämta elbilen för den var endast laddad 41% och det skall vara minst 80% så vi kom inte ut i dag. Vi ringde Move About och sen bokade vi om till i morgon fredag. Vi promenerade då bort till Gretas Vardagsrum & Kök för att ta oss en kopp stärkande kaffe med en smörgås

 

 

Vi valde varsin köttbullssmörgås som verkligen var njutbart god

 

 

När vi sen promenerade hem så såg vi att fiskmåsen på garagetaket fortfarande ruvar på äggen. Den såg ut att flämta av den tryckande värmen.

 

 

Nu är det 22 grader men så tryckande och vindstilla så jag gissar på att vi får åska lite senare i dag. Vi bestämde oss för att gå ut på en promenad efter lunchen för vi vill inte bara sitta inne nu när vi var på hugget och skulle åka ut

 

Ha nu en fortsatt fin dag mina kära besökare. Sänder er en svalkande hälsning 

 

Klicka här för att höra en acapellagrupp som gjort om texten till Idas sommarvisa. Den heter då växthuseffektens sommarvisa 

 


#Rolf #Anita #elbilen #Gretas #fiskmåsen #svalkande 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

30 juni 2022 15:28

Precis så är det i vår ålder. Man får vara glad för varje dag man stiger upp. Bonus är det och den ska man vara rädd om och ta vara på på bästa sätt.
Din smörgås ser mycket god ut! :)
Tack för a capellagruppen!
Kramar!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

30 juni 2022 15:46

Det känns verkligen så och jag trodde aldrig att jag skulle bli så här gammal och ändå känna mig bara som 50 år ;) inuti

Det är verkligen goda köttbullssmörgåsar.

Varsågod ;)

Ha en skön eftermiddag
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

1 juli 2022 15:40

Den filmen kan man se om,mycket tråkigt att så många går bort, så konstigt tycker jag med att man blivit så pass gammal. Alla nära kära har gått bort och vänner med så konstigt att man hängt med så länge.Känner mig inte gammal om jag inte ser mig i spegeln men vad gör det bara man kommer upp och är pigg som en mört.
Fiskmåsen ser så go ut och mackan skulle den allt vilja ha.
Ha det gott!
Kram!

Malin wiper

1 juli 2022 23:26

Den går verkligen att se om. Ja du det är så trist att så många gått ur tiden som man växt upp med både äldre och yngre än en själv. Håller med dig i det du skriver för man är så förvånad över att man ännu finns kvar när så många gått bort. Du är så ungdomlig och din vänlighet lyser igenom i dina kommentarer. Jag är så glad att du besöker min blogg och kommenterar. Vi får njuta så länge vi kan för livet är rätt kort ändå

Önskar dig en god natts sömn
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards