Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 juni 2022

Hallsta Cruising Hallstaparken Pubkväll, Bildsep och Hallsta Pride

Av Malin wiper - 3 juni 2022 15:00

                        

 

Efter två års uppehåll så kommer vi att få njuta av Hallsta Cruising igen, det har jag verkligen saknat. Det sker lördag den 11 juni kl 18-22 lite sent men jag tror ändå att det åker omkring bilar här innan också

 

      

Här kommer ett bildspel från Hallsta Cruising 2019. Det är ett av många och jag filmade också. Klicka här för att se när jag filmde på Hallsta Cruising 2019


 

Samtidigt så har Hallstaparken Pubkväll kl 18.00-00.00 så det blir lite livat den helgen. Klicka här för att se när vi var till Hallstaparken på vuxendisco 2017..  . När vi flyttade hit var dom 2 första åren dom som var roligast och det hände så mycket. Vi var även på flera Stand up på Hallstaparken och lite annat. Klicka här för att se när vi var på Stand Up på Hallstaparken 2017

 

                       

Clipart Library

 

Även Hallsta Pride är också tillbaka men dom har bara haft paraden en gång och det var 2018.  Datumet för detta är 30 juli 13.00 Det är en Prideparad och Festival.

 

                                  

Jag arbetade på Fjällbohemmet i Göteborg ca 1976 och där hade jag några arbetskamrater som var gay och en av dom blev jag vän med. Vi gick både ut och åt tillsammans och gick på bio. Han hade en otrolig känsla för färg och form så när nån av oss i personalen skulle ut på nåt kul så brukade han både sminka och  fixa håret på oss. Han var väldigt utåtriktad och supersnäll kille som jag sen tappade kontakten med för jag flyttade ju så ofta och bytte jobb och yrken. Jag vet ju hans namn och har sökt honom på nätet men kan inte hitta honom. Han var ca 6 år yngre än mig.  Numera går Fjällbohemmet under Fjällbo parks Vård- och Omsorgsboende

 

Klicka här för att se ett klipp från ovan på fd Fjällbohemmet.  

 

          

Då var jag nere i centrum och filmade som ni ser i klippet ovan. Mr T och jag besökte Pride i Jönköping i flera år då vi bodde i Småland. Det var jättefestligt och större i och med att det är en stad. 

 

Klicka här för att se ett inlägg från 2014. Klicka här för att se ett inlägg från 2013

 

Klicka här för att se vad som händer mer här i Hallstahammar och dess omnejd

 

                                                                     

Clipart Library  

Min man fick beröm av sin läkare i dag för alla värden var så bra och han fick dra ner ytterligare på insulinet och även en annan medicin. Både långtidssockret och blodtrycket var perfekt. Vi båda sköter oss ju mycket bättre nu då vi promenerar sen många månader tillbaka nu och vi äter inte lika mycket sötsaker som förut. Man kan äta sånt ibland men inte varje dag. Han var överlycklig och en del beror ju också på hans viktminskning. Ha nu en fortsatt skön dag 

 

#Cruising #Pubkväll #bildspel #Pride #filmade #långtidssockret

 
 
Ingen bild

Gunilla

3 juni 2022 20:09

Kul att det börjar komma i gång med trevligheter igen.Fint ställe Hallstaparken verkar vara, ett fint ställe och ta sig ett glas är väl inte så dumt.
Vilka veteranbilar du visar är hur snygga som helst, kommer ihåg hundkojan som var så liten.
Men bäst är att maken fick så fina besked, och något att bli lycklig över.
Ha en bra lördag och allt gott!
Kram!

Malin wiper

4 juni 2022 08:46

Hallstaparken är verkligen ett toppenställe. Susanne har även haft fler cafén såsom Vinylcafét och Borgåsund. Nu har hon och hennes personal hand om maten på en golfrestaurang. Plus Hallstaparken mm

Ja du veteranbilar är som juveler. Hudkojor såg man mycket förr. Det var verkligen toppen att min man är i så bra form.

Tack för din omtanke Gunilla

Hoppas du och din familj får en härlig lördag

Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards