Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2021

Fotboll för hösäckar, Damlandslaget, Keps, Volkswagen och Skeeter Davis

Av Malin wiper - 19 oktober 2021 08:45


Det blev inte bara en promenad i går utan vi spelade fotboll också. Här ser ni mig som målvakt i full färd med att ta emot bollen. Vadå! senior???? 

 

Klicka här för att se när vi spelade fotboll och basket 2020

 

                       animated-football-and-soccer-image-0022                                  animated-football-and-soccer-image-0022           

       

Snyggaste målen av Svenska Damlandslaget


   

Min man ville också stå i mål och tog emot en boll. Som ni säkert förstår så skojar jag lite med er. Satt in fotbollen genom fotoshop. Nåt roligt skall man väl ha


              animated-football-and-soccer-image-0040

 

Efter fotbollsmatschen så promenerade vi iväg igen. Såg denna stickade mössa på ett lågt staket. Nån kanske hade tappat den på marken och sen hade nån satt upp den på stolpen. Så brukar vi göra också

 

 

Jag är ute efter en keps som ser lite ut som den ovan. Den såg jag på en second hand men storleken  var för liten. Jag har haft såna på 1970-1980-talet och nu är dom lite inne igen. Mitt huvud kräver att det går ut lite på sidorna för jag ser inte klok ut i dom vanliga platta kepsarna. Jag har ju dom stickade mössorna som min väninna A-G stickat och dom kommer jag att fortsätta ha för dom sitter perfekt och är lite annorlunda. Ändå vill jag ha en keps också för omväxlings skull. Klicka här för att se en som dom säljer på Tradera. John Lennon hade ofta såna på sig. Varför sparade jag inte mina retro kepsar?. Jag hade flera med häftiga färger och även nån med mönster. Klicka här för att se mig som ung i en vanlig basker som jag stickat själv

 

                  

Klicka här för att se en hos Atom Retro som ser jättesnygg ut. Klicka här för att se massor av retro kepsar. Klicka här för att komma in på Vintage Corner och se en jättefin grön keps

 

 

Här ser ni en av dom tre baskermössorna som A-G stickat åt mig. Denna blå är nyast och sen har jag en lila och en grön. Jag älskar dessa mössor som är både snygga och sköna att bära

 

                                       

Clipart Library 

 

I går på promenaden så såg jag en Volkswagen bakom ett staket men jag lyckades får in objektivet mellan gallren och ta  denna bild. Hoppas nån skall rusta upp den så den inte skrotas för det vore för sorgligt

 

 

Min man fick agera modell då jag såg denna stora kraftiga stock som låg på marken bredvid en gångväg

 

 

Det dök upp en stol på en gräsmatta framför ett hyreshus

 

 

Vi gick förbi Åsby Floristen på hemvägen och där är det alltid så fint pyntat utanför. Nu är det ljung som gäller 

 

  

I flera av krukorna så stack små vita ugglor upp

 

      

När jag höll på att leta musik på Youtube så dök denna gamla låt upp. Skeeter Davis med The end of the world. Låttiteln passar in i nutid men där i klippet så dansar dom och texten handlar om hjärtesorg.

 

Skeeter Davis var en amerikansk coungrysångerska. Hon blev mest ihågkommen för denna låt ovan. Hon dog 19 september 2004 i en ålder av 72 år 

 

                                   


Clipart Library 

 

Nu blev jag andlös av den saliga röran i detta inlägg. I dag vaknade man till minus 2 grader kallt. Jag får en känsla av snö när jag tittar ut. Det skulle vara ovanligt i så men när jag växte upp i Sundsvall så hade vi snö redan i oktober. På schemat i dag är det som vanligt promenad men sen skall vi fortsätta att rensa i kallförrådet. Nu önskar jag er en så fin tisdag som möjligt. Sköt om er



#Promenad #Fotboll #Mössa #Retro #Baskermössorna #Volkswagen #Stock #Åsby #Skeeter

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards