Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 oktober 2021

Av Malin wiper - 26 oktober 2021 14:15


 

I dag blev vår promenad 5,5 km för min man hade en tid för att ta waranprov, Efter lunchen så hade han tandläkarbesök igen men jag kan ju gå ut själv också men jag har några telefonsamtal att ringa. Det var verkligen toppenväder ute och solen kom fram så det kändes mycket varmare. Det var nästan vindstilla så vi bara njöt av allt vi såg. Både fysiskt och psykiskt mår jag bättre av dessa promenader.  

 

 

Vi gick förbi ett fint hus igen med vackra fönster


'  

Gult är verkligen inte fult

 

     

Donovan med Mellow Yellow. Den passar bra in vad gäller gult. Han var en av mina första idoler

 

 

Sen dök det upp en motorcykel som jag zoomade in

 

                                                        

Clipart Library

 

Här ryckte jag till lite och fantasin flödade. Det ser ut som ett skelett i form av en hand som stack ut genom ett staket.

 

                      

Clipart Library

 

Mitt i en lövhög stack en färgstark blomklase upp


 

Det hängde en mössa på en lyktstolpe och på den stod det Emporio Armani


 

En gammal stentrapp som smälter in i omgivningen. Klicka här för att se ett roligt gammalt klipp. Där ser man verkligen hur mycket som hänt sen 1993. Klicka här för att se en gammal mobil från min tändarsamling

 

                                    

Yuppienalle 

 

Det nya skräpet som man dyker på mer och mer nu är tidningar som är hoskrynklade. På denna gångbana låg det rätt många

 

 

Jag avslutar med en cykel som får mig att tänka: Jag tror jag nickar till lite. Nu har jag bara att önska er en fortsatt fin tisdag. Sköt om er

 

       

Alan Parsons med Time Machine. Har haft detta klipp inne några gånger genom åren för det tilltalar mig för det känns lite magiskt och före sin tid då den kom ut 1999. Alan Parsons är en engelsk ljudtekniker, låtskrivare, musiker och skivproducent. Han har nominerats till 13 Grammy Awards, med hans första vinst 2019 för bästa uppslukande ljudalbum Eye In the Sky 

 

#Promenad #Fönster #Gult #Donovan #Motorcykel #Skelett #Lövhög #Tidningar #Cykel #Alan  

Av Malin wiper - 26 oktober 2021 08:00

   

Jag såg denna MERCEDES-BENZ 280 SE/8 från 1970 på vår Ingo bensinstation. Här ser man inte så ofta Mercedes så det är alltid kul att råka på


 

Jag frågade killen om jag fick fota bilen och det gick bra. Den hade en snygg mörk grön färg och glänste så fint. Det är ofta jag ser veteranbilar på denna mack som jag då försöker fota. 

 

                           

Classic Car Stereos

 

Fäljarna verkar vara i orginal


 

Lika tjusig och välskött från alla håll

 

     

Nu passar det bra att sätta in ett klipp med Janis Joplin och låten Mercedes Benz


 

Detta är en MERCEDES 280/8 SE CABR från 1970. Den fotade jag 2013 i regnväder då vi bodde i Småland 


                                          

Clipart Library

 

Denna MERCEDES-BENZ 190 B 4D från 1960 fotade jag på samma regniga dag 2013. Det var såna man såg då jag var barn och har minnen från. Min man och jag var på väg att köpa en Mercedes Benz då vi bodde i Katrineholm men det var en väldigt stor gammal Merca så när vi provkört den så avstod vi

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag fotat en Mercedes Benz från 1977. Klicka här för att se en Mercedes jag fotade 2019. Klicka här för att se en Mercedes som jag fotade 2016

 

                                  

Saleon line                                     

I går förmiddagen så hyrde vi elbilen för vi hade lite ärenden. När vi sen var hemma så hade min man en tandläkartid. Tandläkaren tyckte att han såg så fin ut i munnen och blev förvånad över att han strålats 30 gånger. Det enda han behöver göra är att lägga skyddande plast på utsidan av tänderna på den strålade sidan. Det för att förstärka tänderna som blivit negativt påverkade av strålningen. Han har ju tuggytan där. Det kommer att gå på 2700 kr och han skall avbetala detta några månader. I dag skall han dit igen för att börja denna behandling. Vi är så nöjda med vår tandläkare Reza Razifar och hans team. Dom är skickliga, trevliga och det är en fin stämning där.

 

                                                         

Nu skall vi ut på en promenad och före tandläkaren så skall min man till Vårdcentralen för att ta Varanprov. Jag har några samtal att ringa i dag så vi har fullt upp. Emellan detta så skall vi försöka tränga in en lunch också. Det verkar ha regnat i natt men vi har hela 8 grader varmt. Hoppas ni får en fin tisdag mina kära besökare

 

         

The Baseballs med Umbrella

 

#Mercedes #Janis #Elbilen #Tandläkaren #Baseballs

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards