Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 oktober 2021

Av Malin wiper - 21 oktober 2021 14:45


        

Chuck Berry med Roll Over Beethoven. Jag skulle ha satt in en låt med honom 18 oktober men glömde bort. Min väninna Lena påminde mig i ett telefonsamtal att om han hade levt nu så hade han fyllt 95 år. Han dog 2017 i en ålder av 90 år så han fick ett långt liv ändå

 

                

Klicka här för att se ett riktigt gammalt klipp på honom från 1956. Det har alltid svängt om honom och han var en fantastisk musiker. Jag känner en man fd (killkompis) som sett honom live flera gånger och han blev lite vän med honom och fick följa med honom på restaurang efter konserterna tillsammans med ett annat gäng. Mr H och jag har tagit en del autografer tillsammans i Göteborg också då jag bodde där

 

               

Hans tog dubbla autografer så jag fick en som ni ser ovan. Jag blev överlycklig och Chuck ritade även en glad gubbe vid sitt namn. Många tar dubletter och säljer den andra och man undrar om nån eller några av mina autografer är värda nåt. Klicka här för att se när Mr H träffade min ungdomsidol Joan Baez. 


 

                               

Clipart Library  

 

På promenaden i dag så hajade jag till då jag såg denna lampa i form av en vattenkanna i ett fönster. Jag gillar roliga saker så denna livade verkligen upp, och vilken rolig idé. Undrar om dom gjort den själva av en vattenkanna eller om dom köpt den på nån rolig butik. Jag kunde inte låta bli att fota den 

 

Klicka här för att se en vattenkanna som är halv. Den köpte vi 2017 och den vattnar vi blommorna med. Klicka här för att se en annorlunda vattenkanna. Klicka här för att se en större vattenkanna vi köpte på Sam Hjälp i Jönköping 2014

 

                                                    

Clipart Library  

 

Sånt här gillar jag också för det ger en härlig känsla som sitter kvar             

 

  

Likt en skulptur slingrar sig löven över grenarna 

 

 

Även det enkla kan ge fantasibilder i huvudet

 

 

Här blev det lite poesi och jag fantiserar om att nån sitter vid ett bord och skriver en dikt innanför dessa fönster

 

                                     Två tomma händer kan fyllas av varandra

                                                  Av Birk Andersson

 

 

Ännu en dekoration som pryder sin plats

 

 

Vi promenerade genom flera områden på förmiddagen och det var så vindstilla och vackert. Vi har nu 10 grader varmt och luften är lite lagomt sval. Vår promenad kom upp i 6 km och det är vi nöjda med. Vill vi promenera mer så har vi ju eftermiddagen kvar.  

 

     

Laura Cox med Hotel California (Eagles cover). En jätteskicklig och musikalisk tjej som spelar elgitarr.  Laura Cox är en Engelsk-fransk gittaris. sångar och låtskrivare. Sedan 2008 har hon uppnått internationellt erkännande på Youtube som gitarrist. Hon är också sångare och gitarrist i The Laura Cox Band, ett rockband som bildades 2013  

 

                              


Hoppas ni har det bra mina kära bloggbesökare. Sköt om er och ha en fortsatt fin dag

 

Abraço de malin som betyder: kram från Malin på Portugisiska

 

 #Chuck #Vattenkanna #Skulptur #Fönster #Promenerade #Laura

Av Malin wiper - 21 oktober 2021 08:00

                

Minst 3 gånger i veckan ringer det från någon som marknadsför ett elbolag, internetleverantör, försäkringsbolag eller prenumeration på något. Det blir rätt tröttsamt för det är svårt att få ett ord emellan. Den som ringer. Precis nu fick jag ett samtal, från ett annat bolag, som jag snabbt avslutade. Det är ju bra att man kan välja elbolag men det är ju inte så att elen blivit billigare sen ”valfrihet” infördes.  

 

                                                         

Clipart Library      

Varje elbolag måste ju ha en egen administration och det kostar. Nu när priserna rusar tittar man ju över det elavtal man har och jämför alternativen. Fast detta skulle man nog gjort under våren. Fortfarande svårt att jämföra. Jag var ute på nätet och tittade igenom de erbjudande som fanns och hittade bland annat Lumo Energi elbolag som sympatiskt nog inte arbetar med telemarketingUnder våren hade de fått klagomål på att sista betaldatum på fakturorna var mitt i månaden. Man lyssnade på sina kunder och nu är sista dagen den 25:e i månaden. Sedan dess bara höga betyg.

 

Lumo är ett litet bolag med liten men effektiv administration. Mycket möjligt att vi byter till detta men vi avvaktar ett tag. Jag är orolig för hur elmarknaden kommer att utvecklas, om priserna fortsätter att öka. Tillgången på el måste öka men jag tycker inte om dagens vindsnurror och önskar att kunde utveckla mindre, tystare och billigare modeller som inte påverkar omgivningen så mycket.

 

                      

Clipart Library   

Önskar att det fanns en långsiktig planering som inte styrdes av de stora bolagen och deras lobbingstyrda politiker. Just nu vill vissa grupper starta upp mera kärnkraftverk men jag tycker att man sett att kompetensen bland de ansvariga i nuvarande kraftverk är ojämn. Lyssna på Tage Danielsson i den klassiska Sannolikhet 

 

                           

Hem och hyra  

Om hela transportsektorn, gods och person, skall gå över till eldrift på 15 – 20 år så måste planeringen göras nu och infrastrukturen måste byggas nu. För oss som enskilda personer är det viktigt att det finns fungerande laddningsplatser för elbilen vi hyr när vi vill komma ut lite. Det är oroligt att inte veta om man kan hitta en fungerande laddstation.

 

                                                

Clipart Library   

      

Leila K med låten Electric. Det är den som passar bäst i detta inlägg. Nu har vi 12 grader varmt på morgonen så värmen håller i sig och vi är uppe med tuppen i dag. Vi tar en längre promenad om nån timme för vi vill komma upp i minst 7 km igen. Jag önskar er nu en både lugn men även elektrisk torsdag

 

#Elbolag #Lumo #Tage #Leila

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards