Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 oktober 2021

Av Malin wiper - 25 oktober 2021 09:00


        

Min son mejlade över detta häftiga klipp till mig. Konstigt egentligen att många skulle ha reagerat om en äldre kvinna hade denna talang men inte om en äldre man satt vid trumsetet. Det är såna fördomar och konstigheter. Den fantastiska trumslagaren heter Dorothea Taylor

 

               


Musik Butiken 

Dorothea Taylor började spela trummor då hon var 13 år. Kvinnor är underrepresenterade i slagverksvärlden. Klicka här för att läsa lite mer. Klicka här för att läsa lite mer där det står att bedöma en person utefter ålder och utsida när det gäller kvinnor. Klicka här för att läsa lite mer om denna 55-åriga trummis. Det finns ju många manliga trumslagare i kända band som är närmare 80 år eller mer men då reagerar ingen.  

                                    

 

Det är lite "Rörigt" i dag så jag hinner bara skriva detta korta inlägg på morgonen. Vi har fullt upp att göra men jag får se om jag hinner skriva nåt på eftermiddagen efter ett telefonsamtal som jag har på agendan. Nu har vi ny vecka och nya händelser som jag hoppas blir bra för er alla. Solen skiner och det är 4 grader varmt och lite vind i träden. Sköt om er och ha en så bra dag som möjligt

 

                                 

Clipart Library

 

 

#Dorothea #Slagverksvärlden #Rörigt

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards