Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 oktober 2021

Av Malin wiper - 3 oktober 2021 09:04

 

Hej kära bloggbesökare!. Jag tog en vilodag från bloggen i går för jag är lite ur form. Vi skulle ha åkt till sonen i dag men vi har flyttat fram det till nästa helg. Jag fortsätter med promenaderna och avslappning mm för att stärka mig så vi kan åka till min son nästa helg

 

       

Jag hittade ett klipp på en sengångare som var så gullig så jag sätter in den här. Jag blir glad när jag tänker på dessa djur som är så härligt långsamma och fina. Sen blir jag glad och rörd av att dom försöker rädda dom och andra djur i och med avverkningen i våra regnskogar. En avverkning som inte skulle förekomma över huvudtaget och det påverkar ju även människor som bor i regnskogarna. Vi såg en film hos min son för ett antal år sedan som heter Zootropolis och det är den bästa animerade film jag sett. Sen dess så gillar jag sengångare till tusen. 

 

               

Klicka här för att se vad jag skrev om Zootropolis 2016. Klicka här för att se en rolig scen från filmen med sengångare

 

 

Här håller jag i ett gosedjur i form av en sengångare 2019. Jag var på Åsby Hem & Trädgård vid det tillfället. Tänk om man hade vetat om vad som komma skulle efter 2019

 

 

Vi har en sengångare i form av en dörrstopp som jag köpte på Flying Tiger Erikslund 2018. Tyvärr har vi inga dörrar att stoppa så den sitter på en stol i köket som prydnad

 

 

Här en sengångare jag såg på Myrornas Second hand i september 2019

 

      

Tony Bennett & Lady Gaga med I've got you under my skin. Dom två sjunger så bra ihop så man får gåshud. Tyvärr så blev Tony Bennett diagnostiserad med Alzheimers sjukdom får några år sedan. Än så länge kan han sjunga och det suveränt bra. Klicka här för att läsa lite mer ang detta. Nu önskar jag er en vilsam dag så här på sköna söndag

 

                                     

 

#Sengångare #Zootropolis #Åsby #Tony

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards