Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 oktober 2021

Av Malin wiper - 10 oktober 2021 09:15


 

Lite fler promenadbilder från dom senaste dagarna. Vi får se stora delar av samhället som vi inte sett när vi går dessa långa promenader. I går blev det ju 7 km 


 

När vi hade gått uppför den lilla stentrappen så hamnade vi i en park som även hade en lekpark. Där satt vi oss ner en stund för jag hade ont i tranmpdynorna bakom tårna. Sitter jag en stund så är det borta och jag kan gå flera km till


 

Framför en röd träbyggnad stod en karuselliknande sak


 

Det fanns till och med en hammock stående i en egen vrå 

 

      

Mark Santos med Sitting In the park (Billy Stewart cover). Klicka här för att höra en låt som heter Photografia

 

                            

SkyltAB

 

Detta var fint och väldigt höstigt


   

Vackert smidesstaket


 

Vi gick förbi en grind där det såg lite ödsligt ut


 

Det stod ett fint hus på tomten som var helt igenbommat. Då går fantastin igång om hur det var när huset var bebott


 

På en höjd framför ett annat hus så fanns det sittplatser, grill och en fågelholk


 

En basketkorg hängde på en stolpe utanför en villa


 

Lite blomsterfägring på en häck. Fast denna var snyggt vissnad


 

Utsmyckning på sidan om ett garage


 

På en stolpe bredvid en stentrapp såg jag denna mössa hängande. Den är nog tappad på marken och nån har hängt upp den. På mössan ser man en hund och texten lyder: I love cats..  


 

Efter det så såg jag denna skylt framför en husgrund. T-Bild, tänk om jag hade vetat det när jag skulle förnya mitt körkort. Det var ju helt värdelöst stället jag fotade mig på för det var automater och man hade bara tre chanser och bilden blev den sämsta någonsin

 

                                                    


Test fakta

 

Här ser man ju att man kan fota sig till körkort, ID kort och vanligt foto. Klicka här för att komma in på deras hemsida


 

Lite löv på en rutschkana


           

Liten lägenhet i Paris. Never too small. Paret som bor där ha gjort det så fint på en liten yta. Allt finns där men stilrent och fräscht. Som ung hade jag kunnat tänka mig att bo så. När jag flyttade tillbaka till Göteborg 1986 efter att ha bott i Gävle i 5 år så hamnade jag i en lägenhet på 30 kvadrat. På tredje våningen i ett landshövdingehus. Jag hade toaletten i trapphuset så jag fick nyckel att låsa med. Det var en liten kokvrå med fönster i taket så det blev ett fint ljusinsläpp. Sen hade jag en bäddsoffa i rummet med soffbord och det rymdes även ett rätt stort matbord och det fanns en liten hall. Jag bodde nog bara där ett år innan ja flyttade till en tvårummare. 

 

                                                        


Clipart Library 

I dag på förmiddagen åkter vi till min son i Enköping och vi har som vanligt hyrt elbilen. Vi har 11 grader varmt på morgonen och det blåser lite mer än i går. Det skall bli så kul att få träffa min son igen och nästa gång kommer han till oss. Vi har inte hyrt bilen på ett tag nu så det känns toppen att få komma bort lite. Hoppas ni får en skön och vilsam söndag. Var rädda om er


#Promenadbilder #Park #Hammock #Billy #Smidesstaket #Basketkorg #T-Bild #Lägenhet

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards