Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 oktober 2021

Av Malin wiper - 13 oktober 2021 17:45



              


 

I dag slog vi på stort när vi åt lunch på Uddens Japanese Cuisine. Vi har åkt förbi där ofta och tycker det är så fint utanför och dom har fått så bra betyg på nätet. Klicka här för att komma in på deras facebook. 

 

                            

Clipart Library

 

Det är så snyggt på deras uteplats och när vi åkt förbi på sommaren så har man sett hur mysigt det varit när det suttit lite folk där. Vi skall ta med min son dit nån gång och även min mans bror

 

 

Här ser man en av dom skickliga sushi kockarna. Det var en vänlig och välkomnande stämning därinne och hon som serverade oss var jättetrevlig och kunnig. Hon berättade för min man om alla fisksorter som låg på hans tallrik

 

                 

Sushi Butiken 

 

Här ser man en liten del av olika fisksorter och annat

 

 

Det var så snyggt därinne men jag fick inga bra bilder för detta ställe skall upplevas live.

 

       

Lite soft och vacker musik som passar även när man äter på restaurang. Det är Yiruma som spelar piano och låten heter Kiss the Rain. Yiruma är en populär pianist och konpositör från Sydkorea. Jag har haft honom inne i min blogg några gånger förut också. Han utbildade sig i England och började spela piano vid fem års ålder. År 2001 släppte han sitt mest populära album hittills, "Love Scene" genom det brittiska skivbolaget Decca Records

 

                                                         


Clipart Library

 

En jättefin dekoration mot en tegelvägg. Tror det föreställer Ginkoblad.


 

Jag själv valde vegetarisk sushi och den kom också in på en fantastisk bricka där dom låg så snyggt och det såg så fräscht ut. Detta skall också ses live för det var så mycket vackrare än jag fick fram på mina bilder. Jag hade lite för bråttom som vanligt


 

Dom hade såna otroligt bra ätpinnar så det var så lätt att använda dom. Annars brukar jag ta en gaffel men jag fick in greppet direkt med dessa


 

Så här såg det ut då jag plockade upp en sushi för att sen doppa i sojan. Min man blev förvånad när jag åt allt med ätpinnarna och det kändes helt rätt


 

Kolla in min mans sushi som ligger på ett avlångt rött serveringsfat. Massor av olika fisksorter och även olika nigri. Han tyckte det var njutningsfullt till tusen och njöt som bara den av denna lyxiga sushi som var upplagd så snyggt


 

En vacker tavla på en vägg


 

Det var snyggt pyntat överallt

 

  

 

När vi suttit och njutit av sushin ett bra tag så gick vi ut därifrån jättenöjda och mätta. 

 

Vi hade några härliga timmar i Västerås och tog även en promenad på drygt 3 km. Det är för lite så vi får bygga på det i morgon istället. Nu tar vi det lugnt och ser nån film eller serie. Hoppas ni haft en fin dag hittills och att ni har en fin kväll att se fram emot. 

 

      

Jesuton med I'll never love this way again. Vilken fantastisk röst hon har och låten är så rörande. Klicka här för att läsa lite om sångerskan Jesuton

 

マリンからの夜の抱擁をお楽しみください denna Japanska text betyder på svenska: Njut av kvällen, kram från Malin


#Uddens #Sushi #Yiruma #Jesuton

Av Malin wiper - 13 oktober 2021 09:23

 

I söndags såg vi denna CHRYSLER VALIANT V 200 från 1964 utanför Mels Garage. Vi var dit med sonen och fikade så vi hann med mycket i söndags. Jag kommer att visa upp fler bilder inne i Mels när jag har bilder klara. Nu fick vi spader och hyrde elbilen i sista minuten så vi åker ut en sväng. 

 

       

En kille på piano i ett köpcentrum. Klippet heter Young Elvis meets Jerry Lee Lewis. Det börjar lamt och dämpat men vänta får ni se när det går igång efter ett tag. Musikern heter Terry Miles. Vad jag saknar musik på gator, torg och köpcentrum. Det har blivit en trist värld

 

                                                   

Clipart Library

 

En lite bättre vinkel där man ser grillen

 

      

Med detta gulliga klipp där två papegojor samtalar med varandra önskar jag er en härlig onsdag då vi har lite kallare men strålande solsken. 

 

                  animated-parrot-image-0071                           animated-parrot-image-0071 

#Chrysler #Terry #Papegojor

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards