Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 december 2020

MatPiratens jultallrik, frostiga rosor och David & Kristina Lindgren

Av Malin wiper - 24 december 2020 15:00

 

Det är en grad varmt och frost i dag, men hör och häpna, lite sol. Jag fotade dessa frostiga rosor i en plantering och nåt sånt brukar man inte se i december. Det är lite avslaget hos oss så inget är sig likt men man får göra det bästa av situationen. Tack och lov så har vi varandra och det betyder otroligt mycket. Jag har ringt min son och han har köpt hem lite julmat och skall bara ta det lugnt. Vi skall höras senare i dag också. 

 

 

I förmiddags var vi till Matpiraten för att hämta jultallrikarna vi beställt. Nåt sånt har vi aldrig testat men nu då vi bara är två stycken så ville vi pröva. Det är så mycket på tallrikarna för priset som är 89 kr/st. Det blev över mat som man kan ha på smörgås. Sen hade vi lite egna tillbehör också som vi blandade in.

 

 

En vy över julbordet som inte är så dignande som förra året men det var alldeles lagomt. Vi åt inget bröd till utan tar skinksmörgås till kaffet senare. Vi har inte heller inte orkat klä upp oss för jag har sovit urdåligt på rygg i natt så jag är lite yr hela tiden men det får gå

 

       

Chuck Berry med Run Rudolph Run 

 

 

Här äter vi av sillen först och den var jättegod. Jag var inte så hungrig så det blev en hel del över men det kan man äta senare. Till Julmaten drack vi Falcons öl som vi köpte på Matpiraten också. Vi hade lite julmusik i bakgrunden med Frank Sinatra och Dean Martin. Det känns inte som julafton i år av förståeliga skäl.

 

 

En minnesbild från köket i vår förra lägenhet julen 2014. Då firade vi jul ensamma. Vi hade sån liten matplats så vi hade barbord och höga barstolar

 

       animated-christmas-line-image-0123

 

 

Så här såg det ut i sovrumsfönstret och vi hade jättefina långa gardiner vi köpt på fantastiska fd Mimmis Magasin i Vaggeryd. 

 

 

Avslutar med en bild jag tog 2013 på ett ställe vid vatten och sen pyntade jag ut den med bilder jag hittade på nätet. Hoppas ni har det bra och njuter av julen än om den inte är densamma detta år.   

 

                        

     

David & Krisina Lindgren med låten Just när julen är här. Dom sjunger väldigt bra båda två


 

 #Rosor #Jultallrikarna #Julbordet #Chuck #Öl #Sillen #Lägenhet #David #Kristina

 
 
Åke

Åke

25 december 2020 10:40

Julkram från norr till Er och god fortsättning 🧑‍🎄🎅

http://www.Nacka144.se

Malin wiper

25 december 2020 10:44

Tack snälla du. God fortsättning till dig och din familj. Julkram

 
Inger Rozén

Inger Rozén

25 december 2020 21:01

Hej!
God fortsättning.Min son är här och vi hade ett minijulbord.Bestående av fårfiol,julskinka som var färdigskuret som pålägg.å så köttbullar.Sill o snappsen!Julknäcke och vörtbröd.
Vi blev väldigt mätta-Lite senare blev det vaniljglass med mango.
Så tråkigt att din son inte kunde komma?Kramar Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

26 december 2020 07:36

God fortsättning!. Vad härligt att din son är hos dig och ni har ätit gott. Ni har verkligen njutit.

Vi hade bestämt att inte träffas denna jul i och med corona så vi får träffas senare.

Ha en fin lördag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards