Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2020

Kornettgården videoklipp av Paola Svensson, blandade bilder och Sarah Lee Guthrie

Av Malin wiper - 21 oktober 2020 14:30

 

Jag har sovit så dåligt i natt och kände mig även rastlös och deppig så vi hyrde elbilen 3 timmar för att komma ut lite. Jag tog inte en enda bild och det är ovanligt men jag ville bara vara. Det duggregnade och i går var det nollgradigt men i dag var det 7 grader så det går lite upp och ner. Nu har jag i alla fall fått ihop lite mer till second hand som vi skall lämna in i morgon. Vi har allt vi behöver i hemmet nu så vi köper inget mer utan prioritera att kunna åka ut med jämna mellanrum istället. Upplevelser är så viktiga för mig/oss. 

 

                      


Chilli.se 

 

En minnesbild från 21 oktober 2019 då vi var ute och åkte med elbilen och sonen var här. Vilken härlig tid då man kunde träffas utan att tänka på avstånd och att få krama om varandra. Saknar det så mycket så det gör ont. Jag är ändå så tacksam för att ingen av oss fått corona, inte än i alla fall. Vi har varit försiktiga och tänkt oss för i allt vi gjort och det är så man måste leva nu. Inom en snar framtid skall vi träffa min son igen. Jag har blivit lite bättre i bettet med bettskenan men jag kan än inte gå ut och äta och det gör att jag fick ställa in en träff med ett härligt par som vi skulle ut och äta med. Det får skjutas fram lite

 

       

Detta fina filmklipp är skapat av min Youtubevän Paola Svensson. Vilket ställe hon har besökt som heter Kornettgården. Hon är otroligt bra på både film och bildspel. Humöret gick upp flera grader då jag såg all denna nostalgi och jag håller på att beta av alla hennes klipp

 

                                                   animated-wow-sign-image-0035

 

 

En annan bild på en av katterna jag fotade häromdan

 

 

En gapande kråka

 

 

Nu börjar det hända lite mer med ICA Matkassens utbyggnad. Dom öppnar sitt Café i mars 2021. Dom kommer även att tillhandahålla klara matlådor men det är främst ett café det kommer att bli. Detta kan ju inte vara den färdiga fasaden utan det skall nog på nåt mer på väggarna. Synd att dom inte har några fönster för det ser lite märkligt och instängt ut

 

 

Nu skall jag försöka få nåt gjort hemma så jag önskar er en fortsatt fin dag

 

      

Sarah Lee Guthrie med Catch the wind. Hon är dotter till Arlo Guthrie 

 

 

Skärbräda i form av en gitarr från Roliga saker till hemmet

 

 

#Elbilen #Minnesbild #Paola #Kråka #Sarah

 
 
Ingen bild

Gunilla

21 oktober 2020 16:29

Att vara bara är nog det bästa man kan göra så man får lite
andrum.När jag känner mig stressad och säger nu skall jag bara vara, det förstår maken. Bäste maken som finns, och du har också en bästa make har jag förstått.
Så skönt att få komma ut en sväng och lufta av sig.
Må gott!
Kram igen!

Malin wiper

21 oktober 2020 19:16

Det har du så rätt i Gunilla. Känns bättre och jag kollar på film och serier och bara tar det lugnt. Vilka bra män vi har båda två och sånt betyder så mycket. Sen har dom ju härliga fruar också ;)

Det var toppen att få komma ut en sväng igen. Hoppas allt är väl med dig. Tack för dina vänliga ord.

Ha en skön kväll Gunilla
kram från Malin

 
Ingen bild

Paola Svensson

21 oktober 2020 18:21

Hej Malin! Så roligt att mitt klipp från Kornettgården kunde pigga upp en grå höstdag. Tack snälla Malin! Ja, det är ett ställe jag tror du skulle älska. Spana in deras sida: www.kornettgarden.se Finns så mycket att se där och man får sig en riktig nostalgidos. Ha det bra!

Malin wiper

21 oktober 2020 19:12

Jag var lite låg och ditt fantastiska klipp muntrade upp mig jättemycket. Dit måste jag verkligen åka så fort corona lugnat ner sig och dom öppnat där. Tack för länken snälla du.

Ha en jättefin kväll
Hälsning från Malin

 
Amisa

Amisa

21 oktober 2020 21:28

Min dotter skulle verkligen gilla nostalgivideon, hon går igång på 60-talsgrejor och har en del sånt hemma.

Vilken vacker röst sångerskan hade!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

22 oktober 2020 08:50

Vad kul! Min son gillar också musik från förr. Min generation är ju uppvuxen med pop, rock mm. Ja hon har jättevacker röst

Ha en fin torsdag
kram från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

22 oktober 2020 07:34

Det är klokt att bara vara, att låta bli alla s.k måsten som ofta pockar på. Det handlar om att hinna fatt sig själv skulle jag tro. Jag märker att jag gör likadant allt oftare, lämnar kameran hemma och bara är. Allt måste ju inte dokumenteras och ofta finns bilder i arkivet hur många som helst.
Var rädd om dig Malin! Ha det fint-kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

22 oktober 2020 08:52

Det känns bra att bara vara och flyta med och finna sig i situationen. Ja du det är nog bra att vila sig från kameran ibland. Jag kan komma hem med 600 bilder och det känns lite övermäktigt. Tur att man kan kassera mer än hälften ;)

Var rädd om dig du också Karin.

Ha en fin torsdag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards