Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 juli 2023

Av Malin wiper - 29 juli 2023 17:00

              

I dag skulle min mamma ha fyllt 100 år om hon levt fortfarande. Det är ju inte klokt hur fort tiden går. Hon blev 93 år gammal och saknaden går aldrig över men hon finns med mig hela tiden. Jag har en bild på henne i hallen som jag går förbi varje dag och då smeker jag hennes kind och pratar lite med henne. Satt in en ungdomsbild på mamma längst upp. Hinner inte fixa så mycket för jag hade glömt detta fast jag skrev om det för nån månad sen. Blev påmind när jag såg vad fint syrran skrivit på facebook. 

 

                                                                

       

Några minnesbilder på mamma, pappa, mormor, morbror, brorsan med mamma, pappa och syrran. Klicka på bilderna så blir dom större

 

 

Mamma utanför Tivoli i Köpenhamn. Har aldrig sett denna bild förut så det blev en härlig överraskning

 

       

Jag väljer en av mammas favoriter Mats Paulson med Visa vid vindens ängar 

 

                      

 

#mamma #Mats

Av Malin wiper - 29 juli 2023 08:15



  Omni

Jag såg att Claes Eriksson från After Shave & Galenskaparna sommarpratat i P1. Det sista han sa var så talande för vår tid och han kan verkligen uttrycka det på ett sätt så det syns hur galen tid vi lever i. Här kommer hans sista ord från hans tal:


Till sist kommer en rasande tirad om självupptagenheten, egofixeringen och narcissismen i dag. Vi lever i en vilsen tid, men allt som finns att tillgå är människor som vilseleder oss – som influencersmenar Claes.

 

Den sista smockan riktas mot infantiliseringen, som dagens regering är ett bevis för. Claes Eriksson kallar det Kindergartenregering och kallar några ministrar för spjälsängspolitiker.

Det verkar inte va så gött å leva i Sverige längre. Precis så känner jag också men kan inte få till det så bra som Claes.  

 

Klicka här för att läsa hela artikeln i Aftonbladet. Klicka här för att höra hans sommarprat

 

       

Claes Eriksson med Hur mår jorden. Det klippet har jag inte sett förut men det är ju suveränt bra och vilken ordvrängare den mannen är


 

Den här blomstrande sängen har jag sett många gånger i Västerås centrum dom sista åren. Det är bomsterbutiken Mästerblomman som bistår med växterna i sängen. Så här står det på en lapp som sitter på sängens långsida:

 

Vi ser till att våra viktiga små insekter får lite extra tillskott i denna förändrade värld

 

  

Det känns verkligen bra när man vet sängens syfte

 

  

Här står min man utanför Mästerblomman för att kolla allt fint som finns. Vi måste så småningom köpa lite nya blommor till fönstren för snart har vi bara svärmorstunga, rosenkalla (min favorit) och bergspalm

 

   

Vi satt på en bänk och kollade folk och fåglar häromdan. En kaja satt sig rätt nära oss och jag började prata med den i låg ton och då satt den så stilla och tittade mot mig och sen la den huvudet lite på sne. Den satt så länge men jag fick ändå bara en visningsbar bild

 

 

När vi sen satt och väntade på bussen så kollade vi in dessa killar som tvättade höga stora fönster utanför Igor gallerian. Dom hade en fantastiskt bra teknik och det gick snabbt. Det händer så mycket när man sitter på en bänk och kollar så det är väldigt underhållande

 

 

Kärlekslås på Apotekarbron Västerås

 

I går när vi var inne i stan så svettades jag från pannan så mycket så jag förstod att vi skulle få en urladdning. Den kom efter 14.00 med ett rejält åskväder. Sen gick det över i regn ca 15.00 Nu på morgonen har vi sol igen och 15 grader varmt. Vi har promenerat 2 gånger/dag nu i och med att min nacke och ländrygg börjar krångla igen. Jag misstänker att det inte är bra för min rygg/nacke att sitta i vår tillfälliga soffa i tv rummet. Nu sitter jag i en stol istället för dagbädden är för dålig att sitta länge i och den är en nödlösning tills vi kan köpa en riktig bäddsoffa dit. Jag har gjort upp ett schema för aktivering så jag inte slarvar med det jag måste göra för att ryggen skall fungera. Så nu är det full rulle som gäller och inget slarv. Sköt om er och tack för att ni tittar in

 

     

 

       

Randy Meisner med Hearts on fire. Randy Meisner var en amerikansk musiker, sångare, låtskrivare och grundare av Eagles. Under hela sin professionella musikaliska karriär var Meisners huvudroll den som basist och bakgrundssångare med hög harmoni som gruppmedlem och sessionsmusiker. Han var med och skrev Eagles-hitlåten "Take It to the Limit", som han också sjöng. Nu såg jag att han dessutom dog för tre dagar sen 26 juli och det i en ålder av 77 år. 

 

 

#Claes #sängen #kaja #Kärlekslås #Randy

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards