Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 juli 2023

Av Malin wiper - 15 juli 2023 07:00



 

Jag såg en helt ny skulptur vid Botaniska trädgården. Den sträckte sig över stenmuren. Skulpturen är skapad av Ann-sofi Sidén och den går under namnet Lekplatsen - Himlen är vårt enda tak!. Det var ett passande namn på skulpturen

 

Klicka här för att se när Ann-Sofi Sidén skapat en affisch för en Filmfestival 2012.

 

                            

 

Ann-Sofi Sidén är en svensk videokonstnär och skulptör. Hon är uppvuxen i Stockholm och studerade 1986-1987 på Hochschle der Kunst och 1988-1992 på Konsthögskolan i Stockholm. Hon började sin bana med måleri, fortsatte sen med skulptur och har under senare år framför allt arbetat med filmer och videoinstallationer på Kungliga Konsthögskolan i Stockholm. Hon har även varit bosatt och verksam i New York och Berlin


 

Här kan man läsa lite mer om skulpturen


 

Om man fotar från andra hållet ser man lite av Domkyrkan


 

Här ser man skulpturen lite på håll. Jag tycker den är så häftig och passar in så bra där, det blev en hisnande känsla

 

         

Här ser man en av alla skulpturer som Ann-Sofi Sidén skapat. Jag känner verkligen igen mig för många gånger förr då man var ute och åkte bil och det inte fanns nån toalett så stannade man vid vägkanten och gick in en bit i en skog och satt sig på huk och gjorde sina behov..  

 

   

En bit därifrån så finns några skolor och här en pampig ingång till en av dom


 

Fotade en färgstark tavla hos Ekströms Konst . Det är alltid kul att gå förbi deras skyltfönster och upptäcka ny konst av alla de slag

 

 

När vi promenerar ner mot centrum så dyker man på så många fina emalj och plåtskyltar

 

 

Även hus med såna här små källarfönster med smide

 

 

Här döljer sig ett snyggt hus bakom all grönska

 

  

Kl 10.00 så hämtar vi elbilen (stått på laddning över natten) som vi hyrt i helgen och sen åker vi direkt till min son i Enköping. Hoppas det blir lika fint väder som vi hade i går. Det skall bli toppen att kunna åka ut lite och hitta på saker när vi så sällan hyr bilen sen vi flyttade till Västerås. Sen blir det film- och serietittande på kvällen för det brukar vi för det mesta göra då vi träffas. Äta lite gott och bara ha kul och njuta. Hoppas ni mina kära besökare har en fin helg att se fram emot. 

 

         

Mitt i det positiva så blandar jag in lite negativt men med en vacker melodi. Mad World Tears for Fears (cover by Jasmine Thompson). Klicka här för att höra orginalet. 

 

Slossplassen skrev en kommentar och jag gick in till dig men det var omöjligt att få in en kommentar hos dig. Allt krånglade

 

#skulpturen #Ann-Sofi #tavla #emalj #källarfönster #hus #Jasmina   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards