Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 juli 2023

Av Malin wiper - 13 juli 2023 07:30


 

I går promenerade vi ner till centrum och tog då en annan lite större väg som går fortare. Denna allé med sina träd är så fin

 

 

Där går man förbi Widénska Idrott & Studier. I samma område så finns även Carlforsska Gymnasiet

 

                                                

 

Från en tunnel man går igenom så kommer man upp på denna plats och till höger ser man huset till Carlforsska Ekonomi- och Handelsskola och Lidmanska Gymnasiet

 

 

När man sen går bakom skolorna så har dom jättefina uteplatser. Här lite sittplatser och även liggplatser för soliga dagar

 

 

Från baksidan ser man detta med en stor ingång till skolorna

 

 

Det finns även en stor bassäng och jag undrar om den inte har en fontän i vanliga fall men nu är det ju skollov. Det finns även massor av bänkar och bord så det är välordnat för dessa skolor

 

 

På ett jättestort område med sittplatser såg jag den här skulpturen som var lite annorlunda och häftig. Skulpturen heter Den sökande människan och är skapad av Ragnhild Alexandersson. Den står utanför Mälardalens universitet. Klicka här för att se en annan skulptur hon skapat

 

                              

 

Ragnhild Alexandersson är dotter till professor Gunnar Alexanderssom och Ingrid Schiöler. Ragnhild utbildade sig under åren 1972-1978 vid Konstfackskolan i Stockholm och därefter under åren 1978-1983 vid Konsthögskolan i Stockholm. Hon är bland annat representerad vid Moderna museet i Stockholm och Röhsska museet i Göteborg

 

 

Här ser man skulpturen lite från sidan. Jag gillar hennes skulpturer för dom är annorlunda och hon har satt så passande namn på dom. Klicka här för att se en vacker vindskulptur

 

          

Hittade ett klipp på en annan skulptur hon skapat. Den heter "Långa benet före" och finns på Kyrkbacken, Hisingen i Göteborg.     

 

 

Till höger har man denna vy på lite längre håll                              

 

 

När man sen kommer närmare så ser man Ytterligare en skulptur vid dom studerandes fina restaurang som heter Restaurang Rosenhill. Sen såg jag att alla som vill kan gå dit och äta så vi skall testa men nu  har dom semesterstängt och jag kan ju inte äta allt nu på grund av magen utan vi får vänta ett tag

 

        

Billie Eilish med I'm In the mood for love. Billie Eilish är en amerikansk sångerska och låtskrivare.

 

 

Det skulle komma en störtskur i går kväll, och det var gul varning men det blev bara en kort stund med regn. Vi hade bara 17 grader på kvällen. Just nu har jag svårt för att kolla nyheterna för det är åt helsike på så många områden och det känns så hotfullt så man vet inte vad som väntar bakom hörnet. Jag livar upp mig med att titta på gamla repriser av Så ska det låta på svt. Det var riktigt underhållande och jag tycker det var som bäst när Peter Harryson ledde programmet. Klippen är från 1997-1999.

 

 

Nu stänger jag igen bloggrinden för denna gång och önskar er en härlig torsdag. Tack för att ni tittat in till  mig



#allé #Widénska #uteplatser #bassäng #Ragnhild #Rosenhill #Billie #skulpturer

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards