Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 juli 2023

Av Malin wiper - 14 juli 2023 09:00

 

Jag blev så glad då jag såg att min gamla öltunna passade in i tv rummet där det fanns en plats ledig. Jag satt den gamla SJ lyktan där och köpte ett högt ölglas på Röda Korset för 15 kr och satt lite konstgjorda blommor i glaset. Jag har så svårt för att göra mig av med tunnan som jag haft ända sen 1970-talet. På den har jag haft jordglob, lampor, telefon, blomma mm under årens lopp

 

                                                                    

 

Helst skulle jag vilja hitta ett extra stort ölsejdel i glas att ha på tunnan och sen stoppa ner en ljusslinga där. Det skulle nog bli rätt häftigt. Jag skall kolla runt på nätet och även när jag är ute på butiker om det finns nån som är extra stor 


        

Niko Moon med Good Times. Dök på denna sångare och gillar både hans röst och låten. Niko Moon är en amerikansk countrypopsångare och låtskrivare. Han har skrivit låtar åt andra artister också

                             

 

  

Då passar även denna bild in som jag fotade hos Myrornas second hand. Flera gitarrer, en trumma och två signerade böcker. Den ena har Tomas Ledin skrivit och den andra Per Gessle 

 

 

Blomstrande balkong

 

 

Jag blev lite nostalgisk då jag såg denna lilla oas med häng- och klätterställningar. När jag var barn så fanns det såna i lekparkerna men av enklare modell. Kom ihåg när jag och en tjejkompis hängde i knävecken i såna och försökte göra konster. Dessa på bilden tillhör nog skolorna i närheten och dom är nog till för lite mer avancerade övningar.

 

 

Jag dök på en motorcykel av märket BMW Dakar i förrgår på vår promenad

 

  

På lite närmare håll. Jag som brukar kunna fota veteranbilar under den varma årstiden blir så förvånad över att jag inte ser en enda ute nu. Efter covid har det glesnat av rejält och det känns trist.  

 

 

Men jag såg en sån här minibil istället häromdan som stod bakom en husbil

 

Vi har hyrt elbilen från 17.00 i dag och hela helgen. I morgon hämtar vi upp min son i Enköping så vi kan ha en trevlig och kul helg tillsammans. Magen är inte helt bra än så jag kommer att äta annat än vad min man och min son äter. Vi har bara 16 grader ute på morgonen men det ser ut att kunna skina upp lite. Vi har städat färdigt och sen skall vi ut och handla det som fattas. Jag har inte mer att komma med just nu utan önskar er en härlig fredag och helg mina kära besökare

 

       

Road Trains. Nu fick jag lära mig nåt nytt för i Australien är vägtåg ingen ovanlig syn. Dessa extrema långtradare kan vara över femtio meter långa. Klicka här för att läsa lite mer och se mer vägtåg. Nu fick jag lära mig nåt nytt så det är aldrig för sent 

   Volvo Trucks 

 

 

#öltunna #Niko #gitarrer #klätterställningar #Dakar #vägtåg 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards