Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 juli 2023

Av Malin wiper - 11 juli 2023 08:15

 

Min man gick ner till centrum i lördags också för att kolla om han kunde fota lite veteranbilder till mig. Då såg han först denna Chevrolet Nomad från 1960. Det står Surf Shop på sidan och ovanpå ligger en surfbräda

 

       

The Beach Boys med Surfin' Safari. Klicka här för att läsa om The Beach Boys                               


 

 
Dodge Charger en gul tjusig bil som min man såg vid sidan om Biblioteket

 

                                 

Mall

   

Denna bil har en personlig skylt men det är en Oldsmobile från ca 1960

 

 

Så här ser den ut från sidan. Jag har inte sett denna bil förut i och med det vita nedtill


 En Oldsmobile Dynamic  88 HO från 1958, så elegant


   

Bilarna var verkligen mycket snyggare förr med en massa krom, snygga lampor och utsmyckningar


 

Detta är en Chevrolet El Camino från 1970


 

Dom hade satt en Porsche kaross på denna VOLKSWAGEN 1300 från 1970. Tyvärr låg solen fel så det var svårt för min man att få en bra bild.  

 

                         

Fröken Fräken 

 

Cadillac De Ville  1963


  

Det ser så härligt ut att åka med öppen bil nu i värmen

 

Jag och min man tog en promenad i går för jag har ju varit inomhus några dagar. Vi gick lite för långt så jag blev yr och höll inte på att ta mig fram till slut. Tänkte ju inte på att jag går på diet och har inte samma ork som förut. Vi fick helt enkelt leta upp en busshållplats och ta oss hem igen. Så jag får ta lite kortare promenader och sätta mig och vila på bänkar, är inte van vid det, jag som halvspringer fram i vanliga fall. 

 

 

Dök på en cykel som såg ut som jag kände mig just då..  


       

Elton John med I'm Still Standing, och det gör han verkligen. Han har haft en avskedskonsert på Tele 2 arena och han fick hela 4 plus i betyg. Jag tror istället att detta är den första av hans sista konserter. Så har det varit med andra artister som slutat men sen kommit tillbaka. Min man och jag var och såg filmen Rocketman Sagabiografen i Hallstahammar 2019. Klicka här för att se vad jag skrev om filmen. Den handlade om Elton Johns genombrottsår. Så småningom så skall vi åka till Hallstahammar på en nostalgitur  

                        

Nu har vi tisdag och vädret har varit regnfritt några dagar. Jag tar det lugnt tills magen återhämtat sig och sen skall jag vara väldigt försiktig med vad jag äter och att jag inte slarvar med avslappning i och med att jag har lätt för att grubbla. Tv rummet har blivit så mysigt så det känns även som ett återhämtningsrum. Man känner sig omhuldad av att sitta där och ha en pläd over benen och bara mysa vid tv:n eller bara slappna av. Nu önskar jag er en härlig tisdag kära besökare. Sköt om er och ha det så bra

 

                              

Sofacompany 


#Chevrolet #Beach #Dodge #Oldsmobile #kaross #Cadillac #cykel #Elton

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards