Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 juli 2023

Av Malin wiper - 2 juli 2023 10:00



 

I går tog vi oss ner till centrum och kollde på Prideparaden och den var välbesökt så det var svårt att fota men jag fick i alla fall lite bilder. Paraden tog ett tag för den var lång men händelserik. Både jag och min man filmade men han hade med sig selfiepinnen och sen är han längre än mig så han fick det bästa filmklippet. Jag skall köpa ett handtag och skruva fast på kameran så jag inte blir så trött i armen och ryggen. Jag har ett som jag fått av min son men det är lite för långt för att ha på nära håll och går inte att vinkla. Dessutom har en mobil en större vidvinkel

 

      

Här kommer min mans filmklipp från Prideparaden som är filmat med hans mobil. Det jag saknade lite i paraden var musik, jag vill ha mycket musik som återkommer med jämna mellanrum


 

Det gick omkring en person klädd som en örn och många ville fota sig med hen


 

Det var verkligen färgsprakande på gator och torg. Ambulans, brankår och polis var även med i paraden


 

Här en av många skyltar som var med i paraden. Tyvärr har en person blivit utsatt för hatbrott en av festivaldagarna. Det har varit dubbla dåd mot Pride i Västerås. En man blev svårt misshandlad då han ingrep mot sabotörer mot västerås Pride. Det har även skett skadegörelse mot Regnbågsparken (Vasaparken). Klicka här för att läsa mer om detta i Aftonbladet. Det blir mörkare och mörkare och hatet frodas bland alla känslokalla människor som inte kan hitta en egen plats i tillvaron utan måste ha nån att skylla för sina egna tillkortakommandem på.

 

Det var ovanligt mycket poliser och privatspanare ute under Prideparaden och det tycker jag var bra


 

Här kommer örnen gående för sig själv en stund


 

Här ett gäng män som väntar på att paraden skall börja


 

Här några personer med två fina hundar på väg ner till samlingsplatsen


 

En tjej kom åkande på rullskridskor och det såg så häftigt ut. Det kan ju inte vara så lätt på kullerstensgator


  

När vi sen började promenera till bussen så gick vi igenom en av gatorna som var fulla av festivalstånd så såg jag detta som stack ut, Hippie Hörnan, och det kändes som att förflyttas till 1970-talet och det var ju 50 år sedan, och han som stod där och sålde var ju inte född då..  . Den äldre musiken har fått ett uppsving dom sista åren och även gamla låtar som hottats upp lite.

 

                                                

 

       

Canned Heat med Goin' up the country. Canned Heat är ett amerikanskt blues- och rockband som bildades i Los Angeles i Kalifornien 1965. Den 16 augusti 1969 gjorde Canned Heat ett bejublat framträdande på Woodstockfestivalen

 

                             En kärleksfull hälsning från Malin  

 

 

#Prideparaden #örn #skyltar #hundar #rullskridskor #Hippie #Canned

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards