Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 juli 2023

Av Malin wiper - 1 juli 2023 16:15



 

Här kommer lite fler bilder från Cityfestivalen. Vi skall nog ner dit igen för nu har vi bara 18 grader, lite sol och svalka. Måendet är mycket bättre efter denna urladding av både ösregn och åska

 

 

Här stod jag på balkongen och fotade regnet men då var det inte så kraftigt som det blev sen.


Det hade inte kommit så mycket folk än då vi var ute i stan i går. Bara nån timme senare så var det fullt på gatorna


 

På ASEA torget där dom har alla karuseller så såg jag denna vagn som är dubbelt så stor. Den tillhör   Axels tivoli & Nöjesfält som har en historia sen 1928


 

Här en annan av deras åkattraktioner med en liten bana för barn och en drake längst fram som drar vagnarna. Den var väldigt färgstark

 

       

The Hollies med On a Carousel. The Hollies är en brittisk popgrupp som bildades 1962 i Manchester. Det märkliga är att när vi gick omkring på cityfestivalen så var det mest gamla  låtar som spelades i högtalare och även på en scen där jag filmade lite i dag, fast då lite upprockad version. Det klippet kommer i ett annat inlägg


  

Här kan man köpa biljetter till karusellerna


 

Däck är bra för att stänga av en väg när det vankas fest i stan


   

Det hade heller inte kommit så mycket folk till Stora Torget än där det var uppställt massor av Foodtrucks. Efter ett tag så var det fullt där också. Jag har själv bara ätit från Foodtryuck en enda gång

 

                                          

 

Vid en trottoarkant i centrum så dök denna syn upp. Diskborste, svamp och disktrasa och man undrar som vanligt: hur har detta gått till?. Det lustiga är att det ligger röda små hjärtan i plast runtomkring. En gissning är att nån letat burkar i nån papperskorg och då brukar en del gräva upp sopor för att komma åt men inte lägga tillbaka  


 

Det är så lätt att promenera dessa 2 km hem för det är så fint överallt. Snygga gamla stenhus, grönska och parker


  

 

Nu har vi kommit hem från Cityfestivalen och även sett Prideparaden så vi är helt slut men nöjda. Det var otroligt mycket folk. Både jag och min man filmade Prideparaden men han stod på en bättre plats och hade även selfiepinnen med så han fick mycket bättre filmat men jag har några snuttar som blev bra som vi klipper in. Det har varit 22 grader varm men väldigt blåsigt, men det är bättre än att bada i svett. Nu skall vi bara ta det lugnt resten av dan. Hoppas ni har en fin dag hittils och får en fortsatt härlig helg

 

       

Martina McBride med Rose Garden. Martina McBride är en amerikansk countryartist och låtskrivare. Hon fick sitt genombrott 1997 med skivan Evolution



#Cityfestivalen #regnet #Tivoli #Hollies #Foodtrucks #diskborste #rosenbuske #Martina

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards