Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juli 2023

Claes Eriksson, Mästerblomman, Kaja och Randy Meisner

Av Malin wiper - 29 juli 2023 08:15



  Omni

Jag såg att Claes Eriksson från After Shave & Galenskaparna sommarpratat i P1. Det sista han sa var så talande för vår tid och han kan verkligen uttrycka det på ett sätt så det syns hur galen tid vi lever i. Här kommer hans sista ord från hans tal:


Till sist kommer en rasande tirad om självupptagenheten, egofixeringen och narcissismen i dag. Vi lever i en vilsen tid, men allt som finns att tillgå är människor som vilseleder oss – som influencersmenar Claes.

 

Den sista smockan riktas mot infantiliseringen, som dagens regering är ett bevis för. Claes Eriksson kallar det Kindergartenregering och kallar några ministrar för spjälsängspolitiker.

Det verkar inte va så gött å leva i Sverige längre. Precis så känner jag också men kan inte få till det så bra som Claes.  

 

Klicka här för att läsa hela artikeln i Aftonbladet. Klicka här för att höra hans sommarprat

 

       

Claes Eriksson med Hur mår jorden. Det klippet har jag inte sett förut men det är ju suveränt bra och vilken ordvrängare den mannen är


 

Den här blomstrande sängen har jag sett många gånger i Västerås centrum dom sista åren. Det är bomsterbutiken Mästerblomman som bistår med växterna i sängen. Så här står det på en lapp som sitter på sängens långsida:

 

Vi ser till att våra viktiga små insekter får lite extra tillskott i denna förändrade värld

 

  

Det känns verkligen bra när man vet sängens syfte

 

  

Här står min man utanför Mästerblomman för att kolla allt fint som finns. Vi måste så småningom köpa lite nya blommor till fönstren för snart har vi bara svärmorstunga, rosenkalla (min favorit) och bergspalm

 

   

Vi satt på en bänk och kollade folk och fåglar häromdan. En kaja satt sig rätt nära oss och jag började prata med den i låg ton och då satt den så stilla och tittade mot mig och sen la den huvudet lite på sne. Den satt så länge men jag fick ändå bara en visningsbar bild

 

 

När vi sen satt och väntade på bussen så kollade vi in dessa killar som tvättade höga stora fönster utanför Igor gallerian. Dom hade en fantastiskt bra teknik och det gick snabbt. Det händer så mycket när man sitter på en bänk och kollar så det är väldigt underhållande

 

 

Kärlekslås på Apotekarbron Västerås

 

I går när vi var inne i stan så svettades jag från pannan så mycket så jag förstod att vi skulle få en urladdning. Den kom efter 14.00 med ett rejält åskväder. Sen gick det över i regn ca 15.00 Nu på morgonen har vi sol igen och 15 grader varmt. Vi har promenerat 2 gånger/dag nu i och med att min nacke och ländrygg börjar krångla igen. Jag misstänker att det inte är bra för min rygg/nacke att sitta i vår tillfälliga soffa i tv rummet. Nu sitter jag i en stol istället för dagbädden är för dålig att sitta länge i och den är en nödlösning tills vi kan köpa en riktig bäddsoffa dit. Jag har gjort upp ett schema för aktivering så jag inte slarvar med det jag måste göra för att ryggen skall fungera. Så nu är det full rulle som gäller och inget slarv. Sköt om er och tack för att ni tittar in

 

     

 

       

Randy Meisner med Hearts on fire. Randy Meisner var en amerikansk musiker, sångare, låtskrivare och grundare av Eagles. Under hela sin professionella musikaliska karriär var Meisners huvudroll den som basist och bakgrundssångare med hög harmoni som gruppmedlem och sessionsmusiker. Han var med och skrev Eagles-hitlåten "Take It to the Limit", som han också sjöng. Nu såg jag att han dessutom dog för tre dagar sen 26 juli och det i en ålder av 77 år. 

 

 

#Claes #sängen #kaja #Kärlekslås #Randy

 
 
Herbert

Herbert

29 juli 2023 14:21

Oki,det är nog vanligt att Per-Olof blir PO.Jag har en kamrat i Upplands Väsby som har namnet,men det blir bara PO hans fru kallar jag "Dirren"..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

29 juli 2023 14:54

Det är som du säger vanligt. "Dirren" var kul ;)

Ha en fin lördag
Kram!

 
Micke

Micke

29 juli 2023 14:36

Klok man den där Eriksson, har inte lyssnat ännu, det får bli morgondagens projekt.
En kaja är ju fin att se på, jag tror de förstår vad vi säger på något underligt vis.

Ha det bäst nu Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

29 juli 2023 14:55

Det är han verkligen och får till det så bra. Kajor skall ju vara rätt kloka fåglar.

Ha det bäst själv Micke

 
Göran

Göran

29 juli 2023 16:46

Så fin beskrivning av Claes E. Jag är också ett stort fan av honom och G.A.S som de ibland förkortar gruppen. Claes räknar jag in bland min samtids största humanister tillsammans med Nelson Mandela, Desmond Tutu, Moder Teresa, Astrid Lindgren, Tage Danielsson och några till. Världen behöver fler som dessa människorna. Av de jag räknade upp är det väl dessutom bara han som fortfarande är i livet. Ska leta upp hans program på SR Play och lyssna på det, Tack för påminnelsen!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 juli 2023 17:06

Vad kul att du tycker det Göran. Då är vi båda ett fan av honom. Håller verkligen med dig i det du skriver. Världen behöver fler såna precis som du säger så bra

Hoppas dom sista i den genren får ett riktigt långt liv och kan hålla på länge än.

Ha en fortsatt fin dag
Kram!

 
Kristine

Kristine

29 juli 2023 21:20

Så inspirerende og fin den blomstersengen er! Og praktisk, for insekter som måtte forville seg inn i byen.

Igjen; takk for fine bilder :)

Ønsker deg en fortsatt fin lørdagskveld ^^

http://slossplassen.blogg.se

Malin wiper

30 juli 2023 08:29

Det var verkligen ett bra initiativ detta med sängen.
Kul att du gillade bilderna.

Då önskar jag dig en härlig söndag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards