Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 juli 2023

Röda Korset second hand, Belinda carlisle kastrullock och Beatus

Av Malin wiper - 19 juli 2023 08:45


 

Den 12 april 2016 hittade vi två kastrullock i glas på Frejas Bod i Vaggeryd där vi bodde då. Dom kostade bara 10 kr/st och jag gillar när man ser när det kokar och kan hålla mer koll. Tyvärr gick ett sönder för ca 2 år sedan och häromdan tappade jag det andra i golvet så det gick sönder. Vi har nu kollat runt på flera second hand.

 

 

I går hittade vi ett nytt på Röda Korstets second hand och då ingick en kastrull så det blev 40 kr. Så nu saknas bara ett lock till som vi säkert får tag på så småningom

 

 

Dom har jättemånga fina lampor där bland annat denna glasplafond för 200 kr. Vi har redan lampor så det räcker nu och två stycken som vi köpt fel har vi ute för försäljning. Röda Korsets second hand i Västerås är väldigt populär för det strömmar in folk hela tiden. Sen får dom även in nytt varje dag och stor åtgång på saker. Dessutom har dom gott fika med kaffe och kaffebröd för endast 50 kr och nu har dom även glass. Bra bord att sitta vid och trevlig personal

 

          

Belinda Carlisle med Leave a light on. Belinda Carlisle är en amerikansk sångerska. Hon blev berömd som huvudsångerska i Go-Go's, det mest framgångsrika rockbandet genom tiderna. Belinda fortsatte sen med en produktiv karriär som soloartist 

 

 

Sen hittade vi en vas som vi inte kunde motstå för den hade en fin grafisk form och snyggt mönstrad. Vi har bara tre vaser sen förut. Den är ännu snyggare i verkligheten

 

                                                                           

  

Den kostade 50 kr och den är signerad men jag får inte fram namnet. Skall undersöka mer. Tror den är från 1960-talet  

 

 

Vad många olika fordon det finns nu. Denna elcykel går även att cykla vanligt på. Såg den utanför Röda Korset

 

  

Jag såg denna affisch på en anslagstavla i söndags då vi var ute i Västerås. En grupp som kallar sig Beatus och spelar och sjunger The Beatles låtar. Dom har jag aldrig hört talas om. Klicka här för att läsa om gruppen

 

       

Beatus plays The Beatles. Här kommer en låt med gruppen och dom riktigt bra. Klicka här för att se deras turnéplan. Tyvärr kommer dom inte till Västerås enligt turneplanen

 

Jag har mer bilder från helgen men dom är inte färdiga än. Kl. 14.48 i går började det regna rejält efter att ha varit soligt men lite kallare.  Efter nån timme så var solen framme igen. I dag på morgonen har vi bara 15 grader varmt och ännu har inte solen tittat fram men det håller oss inte borta från promenader. Hoppas ni får en skön onsdag och tack för att ni tittade in till mig

 

                    Hjärtlig hälsning från Malin     

               

 

#Röda #kastrullock #lampor  #vas #Beatus 

 
 
Göran

Göran

19 juli 2023 08:54

Nu blev jag inspirerad! Längesedan jag gjorde en loppistur så kanske jag gör det idag. Är på jakt efter en mojäng som egentligen är till för att hacka mandel och nötter med. Vet inte vad de heter men det fanns en i mitt barndomshem som mest användes till att hacka lök. Två såna har jag själv ägt i vuxen ålder men båda gick sönder. Så här i efterhand har jag förstått att det nog berodde på att jag körde dem i diskmaskinen. Så hittar jag en till så ska den handdiskas!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 juli 2023 09:46

Vad bra Göran. Då är det nog en lökhackare du menar men jag är inte säker. Såna kan man nog dyka på om man har tur

Det är inte alltid bra att köra allt i diskmaskin det har jag också sett då vi hade en sån när vi hade eget hus.


Ha en fin onsdag
Hälsning från Malin

 
Kristine

Kristine

19 juli 2023 20:21

Ja, man kan virkelig gjøre DE kjempefunnene, når det kommer til brukt (også)!

Og enda et lokk blir det, når det er meningen at det skal ordne seg (:

Ønsker en fortsatt fin onsdagskveld ^^

http://slossplassen.blogg.se

Malin wiper

19 juli 2023 20:26

Det var verkligen ett fynd och som du säger så är det bra att allt kommer till användning istället för att kasseras

Ha en jättefin kväll själv

 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

19 juli 2023 21:40

Grattis till kastrullocket! Tänk att ni lyckades med att hitta ett!
Vasen ser väldigt intressant ut, jag har för mig att jag har sett en liknande tidigare..men polletten faller inte ner. Den är ju signerad, tror att det kan vara Gustavsberg men likväl någonting annat. Lycka till med sökandet!

Kramar!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

20 juli 2023 08:12

Vi blev förvånade själva för såna dyker inte så ofta upp på en second hand. Tack för tipset om Gustavsberg.

Ha en fin torsdag
Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards