Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 juli 2023

Röda Korset skylt, blommor, David M Bird och Jen & Adib

Av Malin wiper - 12 juli 2023 08:00



 

I går tog vi bussen in till centrum och då gick vi in på Röda Korsets second hand. Jag hittade denna läckra toalettskylt som såg ut som ny och helt oskadad. Den är i emaljerad plåt och priset var endast 30 kr. Nu sitter den där på badrumsdörren och det blev jättefint. Bakgrunden är mer beige/vit men ser lite grå ut på bilden. På svenska står det: tvätta dom där händerna och borsta dom där tänderna

 

      

Den här toalettrullehållaren går under nament Mr T precis som min man. Vi har haft den sen juli 2017. Nu passar den inte in i vår toalett så jag frågade min son om han vill ha den, och det ville han. Den roliga toalettrullehållaren har nu utgått så den går inte att köpa längre

 

Klicka här för att se några roliga toarullehållare vi köpte för några år sedan. 

 

                      

Fruugo 

 

Sen tog vi en promenad till Faunapassagen och satt oss på en bänk och tog en selfie. Vi satt oss ner på många bänkar i går för att kolla folklivet.


 

Runtom finns en massa blomplanteringar och jag fotade några blommor på nära håll

 

       

Becorns Episode 2. Så påhittigt av fotografen David M Bird. Klicka här för att se del 1 där fotografen berättar hur allt började

 

Klicka här för att se ett fint och rörande klipp med en skata och en man

 

  

  

  

Här kommer lite äldre bilder från en av våra promenader


 

En staketutsmyckning utanför ett hus


 

Balkong i sommarskrud

 

Detta såg jättefint ut med blomlådor utanför lite annorlunda dubbelfönster 

 

 

Härlig installation med vattenkannan

 

Utanför ett flerfamiljshus såg vi detta snygga blomsterarrangemang  


  

Här blir det städning i dag men en promenad hinns också med. Efter det en liten spadag med fotbad, nagelvård och lite annat. Sen jag gått på diet ett antal dagar så känner jag inte samma hunger som förut och det känns rätt skönt. Jag skall trappa upp långsamt men inte blanda in sötsaker för då är jag fast. Jag kan inte som andra bara ta en chokladbit utan det blir en hel chokladkaka och kanske mer. Jag känner inte nåt sug efter choklad just nu och det känns toppen.


         

Jag avslutar med lite dans i form av 1940's Lindy Hop & Charleston med Jen & Adib. Jag har alltid gillat dans i dom flesta former. Alla gamla danser verkar komma tillbaka men i lite uppdaterad form              



#badrumsskylt #Fauna #selfie #blommor #David #staketutsmyckning #blomlådor #vattenkanna #Jen

 
 
Ingen bild

Bittan

12 juli 2023 11:33

Hej Malin! Så vackra bilder och fin wc skylt!
Idag har vi också en städdag och passar på denna regniga dag. På eftermiddagen skall vi till barnbarnen och till Mio och titta efter en möbel.
Ha nu en bra fortsättning på onsdagen!
Kram från Britt-Marie ❤️🌷🐞☂️

Malin wiper

12 juli 2023 13:03

Kul att du tycker det Bittan. Kul när man hittar en sån helt oskadad skylt så billigt. Det kom lite regn här nyss men efter 18.00 är det gul varning så det lär komma en del

Härligt att ni skall till era barnbarn. Mio har fina möbler. Vår förrförra soffa köpte vi där

Ha en fin fortsättning själv på dagen

Kramar från Malin

 
Micke

Micke

12 juli 2023 12:36

En toalettskylt av den digniteten borde ju vi ha här också på femte våningen, absolut. :)

Vilka fina promenader ni tar, inger ju inspiration.

Ha det nu jättefint. :)

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

12 juli 2023 13:04

Kul att du gillar den också ;). Vad högt upp ni bor men det blir ju en fin utsikt då.

Det är härligt att promenera och man ser så mycket hela tiden.

Ha en jättefin dag Micke

 
Ingen bild

Gunilla

12 juli 2023 14:58

I dag idet här gråa vädret så var det fint att se alla fina bilder på blommor och utsmyckningen på staketet, så roligt att titta på.

Kan inte heller spara på godsakerna utan att äta upp allt. Därför köper inte så ofta men ibland vill man ha en godbit. Chips är inte att tänka på då går armen från skål och in i munnen så man får chipsarm. Skylten gör sig bra på toadörren.

Skall nu börja med maten och ta det lugnt i regnet.

Ha det så gott!
Kramar!

Malin wiper

12 juli 2023 16:20

Ja du när det är så grått så behöver man verkligen nåt vackert färgstarkt. Då är vi likadan du och jag då det gäller godsaker ;). Det var länge sen jag åt chips men jag är som du om jag börjar så finns det ingen stoppknapp ;). Chipsarm var ett roligt uttryck ;)

Skylten passade verkligen bra där

Då har vi samma väder

Ha det gott själv
Kramar!

 
Ingen bild

Gunilla

12 juli 2023 15:00

Fina filmer med ekorren och fågeln så kloka djuren är.

Skall köpa hasselnötter i morgon till vår ekorre, synd att dom är så dyra men vad gör man inte för de goa vännerna.

Hej igen!

Malin wiper

12 juli 2023 16:21

Djuren är verkligen klokare än man trott. Vad eran ekorre har det bra men jag skulle inte heller kunna låta bli om jag hade ett sånt djur nära

Hej igen från mig också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards