Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 mars 2023

Retro Handset, Änglamark, handske, rörigt och Sheena Easton

Av Malin wiper - 31 mars 2023 17:00

 

I går då vi var in till centrum så besökte vi bland annat Röda Korsets second hand. Vi kollade runt och sen kom min man fram med denna kartong som innehöll ett retro handset. Detta i form av en gammal telefonlur. Eftersom den bara kostade 40 kr och såg helt ny ut så köpte vi den. Det känns som en kul grej och vi skall kolla hur den fungerar. Annars har vi den på vår hylla i hallen där vi har andra retrosaker


 

Så här ser den ut då vi tog ut den från kartongen

 

Klicka här för att se ett av många retro handset och där kostar det över 300 kr 

                                

 

Här kan man läsa lite om handsetet

 

 

Här ringde min man till sin bror för att testa luren som var inkopplad på mobilen. Det funkade jättebra. 

 

      

En samlares gamla telefoner


 

Jag är ju chokladälskare och jag har ätit Fazers dom senaste åren och ingen annan godis. Problemet är att jag är sockerberoende och har svårt för att inte äta upp allt på en gång. Jag hade varit helt utan choklad i nästan 2 månader men sen blev jag sugen och då var det kört igen.

 

                                                         

Clipart Library 

Då såg jag att min man köpt Änglamark ekologisk chocolate 70%. Jag brukar få lite stopp i magen av mörk choklad så jag fick sluta med det för ett antal år sedan. Han sa att denna choklad var så mild och god så jag testade en bit och som han sa så var den jättegod och jag delade upp den lilla biten i 4 delar och lät den smälta i munnen. Sen behövde jag inget mer så vi skall ha såna hemma och bara då ta en ruta eller två. Det fungerar så bra och man vill ju känna smaken av choklad emellanåt. Änglamarks choklad är kravmärkt, fairtrademärkt mm. Den finns att köpa på Coop


 

Jag såg denna blå mopedbil i centrum häromdan. Det finns hur många modeller och märken som helst nu av dessa. 

 

Klicka här för att se några mopedbilar jag fotade 2021


 

En beige handske låg på en trottoar och den såg så ren ut så nån har tappat den nyligen. 


 

En laddningssladd låg på en annan trottoar


 

Skönt att vi nu fått vår tvättmaskin inkopplad. Vi ligger så efter med tvätt av handdukar och lakan. Kläder och underkläder har vi fått tvätta för hand. Det har varit lite för jobbigt


 

Så här ser det ut i det kommande tv rummet så ni förstår säkert varför vi öppnar dörren och kollar och sen stänger den igen och låtsas att inte rummet finns. Jag kan ju säga som så att det sett ännu värre ut men vi har fått bort lite kartonger. Nu på morgonen fick min man ihop bokhyllan/vitrinskåpet. Så nu väntar vi bara på att gångjärnen kommer så vi kan sätta dit glasdörrarna. Som ni ser så hänger vi även tvätt där just nu 


 

Här ser man från andra sidan en hel vägg med garderober och linneskåp. Detta är ju egentligen sovrummet men det blir ett tv-rum. Dörren in dit skall vi ta bort för den är ivägen. istället skall vi sätta ett snyggt draperi där så småningom. Jag skall byta knopparna på garderoberna till lite snyggare i och med att det blev ett tv rum. 

 

                                 

I dag hade jag en tid till Ögonmottagningen för att ta några bilder på båda ögonen efter förra operationen. Fick inte svar direkt utan det kommer senare. Vi tog en heldag på stan innan jag skulle till sjukhuset men det får jag skriva om i ett annat inlägg. Det var rätt kallt i morse men nu på eftermiddagen har vi 1 grad varmt och solen skiner starkt. I dag promenerade vi 6,19 km så nu kan vi bara slappna av. Hoppas ni mina besökare har haft en bra dag hittills och att ni får en skön kväll så här i slutet av mars månad.

 

       

For your eyes only med Sheena Easton från Bondfilmen For your eyes only  från 1981

 

                                            

 

#handset #ekologisk #mopedbil #handske #tvättmaskin #rummet #Ögonmottagningen #Sheena

 
 
Ingen bild

Syrran

31 mars 2023 17:28

Vilken kul grej med telefonen, en sån skulle man vilja ha :-)
Inte är det så farligt rörigt i TV-rummet, värre har jag sett. Tycker rummet ser väldigt ljust och fint ut och garderopsväggen var ju snygg!
Nu håller vi tummarna för att resultatet av ögonundersökningen ser bra ut så du får grönt ljus för ny operation inom kort!
kram från Syrran

Malin wiper

31 mars 2023 18:41

Den var verkligen läcker och när man sen ser varandra i mobilen eller på nätet så blir det en kul grej

Det var rörigare där förut men det är mycket att göra än. ;). Rummet är precis som sovrummet ljust och fint i och med ljusa tapeter

Tack för din tumhållning syrran. Jag har ett besök kvar där dom skall operera mig men det är bara 13 dagar kvar tills dess

Ha en fin kväll
Kramar från storasyster

 
Karin+Eklund

Karin+Eklund

31 mars 2023 23:38

Det där handsetet var fräscht. Vill ha!
Ha en fin helg Malin!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

1 april 2023 08:34

Kul att du gillar det också. Har själv aldrig sett ett sånt förut men det finns massor av dom i olika färger.

Ha en fin helg själv Karin

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards