Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 mars 2021

Mopedbilar, Traktorer, snö igen och Time Lapse

Av Malin wiper - 12 mars 2021 13:45


 

I onsdags då vi var ute och åkte med elbilen så såg vi denna gula mopedbil som stod och lyste upp ett ställe


 

En bit ifrån mot en vägg fanns ytterligare två stycken men i röd färg. Det börjar bli mer och mer vanligt med moped- minibilar. Det jag inte kan förstå är att dom är lika dyra som en vanlig bil och ändå finns inte lika mycket plats i dom.

 

Klicka här för att se lite fler mopedbilar. Klicka här för att se en mopedbil minihummer. Klicka här för att se massor av minicars

 

         

Meet Mr. and Mrs. Microcar

 

                                     


                                              Teknikstore 

    

Min man kollade in en mopedbil inne i centrum 

 

 

En minibil jag fotade i november 2019


 

En del av en barncykel med hjälmen lämnad kvar

 

När vi åkte omkring på en liten landsväg så såg jag dessa två traktorer av lite äldre modell. Jag har fotat dom förut men inte båda ihop på en bild. Jag gillar dom gamla traktorerna som har lite karaktär


 

På ett annat ställe dök denna upp lite halvgömd


 

En Scania lastbil stod där lite skymd bakom nån typ av häck

 

Den lilla vägen vi åkte på hem igen var så fin och det dök upp gamla byggnader lite överallt. Tyvärr börjar många av dom gamla ladorna förfalla och dom rustas inte upp så dom kommer att försvinna så småningom från landsbygden. 

 

   

I går kväll snöade det och allt var vitt men i dag har det smält bort lite och är blötsnö. Ingen av oss är i form i dag så vi bara tar det som det kommer. Tittar på film, serier och småstädar lite och gör bara det nödvändigaste. Vi skulle ha åkt till min son i helgen men i och med att min man skall opereras 25 mars så kan vi inte riskera att åka iväg. Sen vet vi inte hur lång rehabiliteringen blir men dom sa högst 8 veckor. Man vet ingenting förrens operationen är klar. Solen tittade fram lite och då blir man lite gladare. Sköt om er mina kära besökare. Var rädda om er och tack för att ni tittade in.

 

       

Jeseniky - Winter Time-Lapse Adventure 4K. Jag har ju fått en GoPro kamera av min son men har än inte lärt mig den. Min man har gjort det men jag har inte orkat ta tag i det än men så fort det blir vår och lite bättre väder så skall jag gå ut och testa, filma och lära mig alla funktioner.  Klicka här för att se hur den ser ut. Jag sover med för dålig djupsömn och vaknar flera gånger/natt och det gör att jag bara orkar med bloggen och den tar sin tid. Jag skall berätta längre fram vad som felas mig

 

                              

                                                        Go Pop


#Mopedbil #Röd #Microcar #Hjälmen #Traktorer #Vägen #Blötsnö #Time-Lapse

 
 
Amisa

Amisa

12 mars 2021 15:00

Jag har funderat på att köpa en sån där Osmo som du visar på bilden. Tänker att det kunde vara kul att kunna filma lite när man paddlar, vandrar i skogen eller cyklar.

Ska det bli någon moppebil nu i sommar? Vet att du är sugen på en...

Ha en trevlig helg! Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

12 mars 2021 19:05

Det låter härligt och det är ju bra med en liten bil då. Jag har tyvärr inte råd att köpa nån sån utan det är bara en dröm men hade jag varit yngre så hade jag kunnat ta lån och hunnit betala bort. Då hade det blivit en husbil istället.

Ha en trevlig helg själv
kram

 
Veiken

Veiken

12 mars 2021 17:23

Menar du att dessa små mopedminisar är lika dyra som en vanlig bil? Helt otroligt. Dom kan ju inte vara hälften så säkra som vanliga bilar!
Vi fick också en massa snö igår. Idag helt borta och plus sju grader!
Det skulle vara så tråkigt om ladugårdarna skulle försvinna. En del borde rustas upp tycker jag!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

12 mars 2021 19:12

En del mopedbilar kostar från 139.000 kr och jag har sett en som kostar 179.000 kr. Dom som har tre hjul kostar mindre ca 60.000 kr.

Trist att ni fått snö i Götet också. Här håller det också på att försvinna

Jag tycker också att det är viktigt att man rustar upp gamla lador så vi får både gammalt och nytt på landsbygden

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards