Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 mars 2021

Av Malin wiper - 27 mars 2021 16:30


 

Jag har sett en film på TV 4 play som heter Lyckligare kan ingen vara. Det är en komedi, drama, romance från 2018 i regi av Staffan Lindberg. I rollerna ser vi: Mio Adermark, Helena Af Sandberg, Monica Albornoz, Kjell Bergqvist, Eagle Eye Cherry, David Hellenius, Filip Berg mfl

 

                     


                                         Clipart Library

Handlingen

 

Historien kretsar kring fem par av olika generationer. Deras liv vävs samman av tillfälligheter men ibland genom mycket medvetna val där den gemensamma drivkraften är sökandet efter kärlek.

 

                      animated-love-image-0022          animated-love-image-0022          animated-love-image-0022           

Recension

 

Detta är en feelgood film som överraskade mig i och med att jag inte hade några förväntningar alls. Såna filmer behövs nu då vi har ett sånt spänt läge i vår närhet. Det kändes lite som det flörtades med såna filmer som Love Actually men än om filmen var klart sevärd så kommer den inte upp i den nivån. Skådespelet var bra rakt igenom så den som skötte castinen gjorde ett bra jobb. Det var väldigt mycket fin musik i filmen också. Det kändes som filmen skulle behöva vara längre eller att handlingen gick lite snabbare för när filmen var slut så ville jag ha lite mer

 

 Det förekom mycket av hundar i filmen så därför får filmen 3 starka hundar i betyg av 5 möjliga 

 


animated-dog-image-0432    animated-dog-image-0432    animated-dog-image-0432

       

Trailern till filmen.  

Nu önskar jag er en härlig lördagskväll vad ni än skall hitta på.animated-film-camera-image-0036

 

#Lyckligare #Staffan

Av Malin wiper - 27 mars 2021 12:45


 

Jag sov tills 08.00 då min man skickade ett mms och då fick jag full fart i kroppen i och med att vädret såg toppen ut än om det har regnat i natt. Huvudsaken att man får se lite sol. En kaja satt på bommen till parkeringen när jag gick förbi. Det är fullt liv på fåglarna nu och det dröjer inte länge innan fiskmåsarna dyker upp. Jag har sovit uruselt i natt och det har tydligen min man också gjort i och med att han skickat flera meddelanden så vi har kunnat prata lite.

 

 

Sen träffade jag min vän kråkan som jag nu kallar Kråklund tills vidare. Hen vände sig om och tittade på mig lite nyfiket

 

  

Sen zoomade jag in en kaja som stod där så stilla

 

      

Ett äventyrligt klipp som gör mig yr men jag kan inte låta bli att kolla. Mountain Coaster (bergbana). Livet är verkligen som en berg- o dalbana 

 

 

Jag gick sen in på Hallsta Café & Restaurang för att ta mig en cappuccino som jag fick sånt fint mönster på.

 

 

Valde ett fullkornsbröd med ost och skinka och på toppen tomat och gurka. Efter ett tag kom Tore in och pratade lite med mig och sen kom Kristina så jag är inte helt ensam utan har folk omkring mig. Hade det inte varit för den förbaskade corona så hade man kunnat bjuda hem folk och även gå ut på bio eller annat. Nu är det ju så tråkigt så jag har aldrig varit med om nåt liknande förut

 

                         

 

Jag såg denna tygväska fastknuten runt en lyktstolpe i centrala Hallsta. På väskan som är lite illa åtgången står det adidas

 

 

Efter det såg jag denna orange Cricket lighter och på den står det: recycled nylon 100%

 

 

Sen har vi då dessa munskydd som ligger lite överallt nu. Jag blir mållös när jag ser dom och undrar vart vi är på väg. Det har aldrig pratats så mycket om miljön som nu och ändå slängs allt möjligt i omgivningarna. 

 

 

Trots läget så önskar jag er en lysande dag i det lilla. Sköt om er och ha det så bra. Jag har varit dålig på att besöka era bloggar nu men jag har fullt upp med att städa, promenera, blogga, prata i telefon och vila så jag skall försöka bloggvandra lite senare i dag.

 

        

Här kommer lite bilder som min man skickat mig från sjukhuset. Här ser han lite mindre svullen ut så det går framåt. Nu har ronden varit där och dom tycker allt ser bra ut och cancern verkar inte ha spridit sig. Som det ser ut nu få behövs ingen strålning. Han får inte komma hem före måndag för han måste kunna få i sig mer mat. I dag lät han lite mer som sig själv på rösten så svullnaden har gått ner lite mer. Han hälsar till er alla och tackar för alla fina och omtänksamma kommentarer. 

 

               

     

Några klickbilder. På dom två första är han mer svullen 

 

       

Sting med Fields of gold. En låt min man gillar men då med Eva Cassidy men det är kul med en annan version av låten också

 

 #Kaja #Kråka #Coaster #Cappuccino #Fullkornsbröd #Tygväska #Tändare #Lysande #Sjukhuset #Sting

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards