Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 mars 2021

Kråkan Kråklund, Cappuccino, skräp, hälsning och Sting

Av Malin wiper - 27 mars 2021 12:45


 

Jag sov tills 08.00 då min man skickade ett mms och då fick jag full fart i kroppen i och med att vädret såg toppen ut än om det har regnat i natt. Huvudsaken att man får se lite sol. En kaja satt på bommen till parkeringen när jag gick förbi. Det är fullt liv på fåglarna nu och det dröjer inte länge innan fiskmåsarna dyker upp. Jag har sovit uruselt i natt och det har tydligen min man också gjort i och med att han skickat flera meddelanden så vi har kunnat prata lite.

 

 

Sen träffade jag min vän kråkan som jag nu kallar Kråklund tills vidare. Hen vände sig om och tittade på mig lite nyfiket

 

  

Sen zoomade jag in en kaja som stod där så stilla

 

      

Ett äventyrligt klipp som gör mig yr men jag kan inte låta bli att kolla. Mountain Coaster (bergbana). Livet är verkligen som en berg- o dalbana 

 

 

Jag gick sen in på Hallsta Café & Restaurang för att ta mig en cappuccino som jag fick sånt fint mönster på.

 

 

Valde ett fullkornsbröd med ost och skinka och på toppen tomat och gurka. Efter ett tag kom Tore in och pratade lite med mig och sen kom Kristina så jag är inte helt ensam utan har folk omkring mig. Hade det inte varit för den förbaskade corona så hade man kunnat bjuda hem folk och även gå ut på bio eller annat. Nu är det ju så tråkigt så jag har aldrig varit med om nåt liknande förut

 

                         

 

Jag såg denna tygväska fastknuten runt en lyktstolpe i centrala Hallsta. På väskan som är lite illa åtgången står det adidas

 

 

Efter det såg jag denna orange Cricket lighter och på den står det: recycled nylon 100%

 

 

Sen har vi då dessa munskydd som ligger lite överallt nu. Jag blir mållös när jag ser dom och undrar vart vi är på väg. Det har aldrig pratats så mycket om miljön som nu och ändå slängs allt möjligt i omgivningarna. 

 

 

Trots läget så önskar jag er en lysande dag i det lilla. Sköt om er och ha det så bra. Jag har varit dålig på att besöka era bloggar nu men jag har fullt upp med att städa, promenera, blogga, prata i telefon och vila så jag skall försöka bloggvandra lite senare i dag.

 

        

Här kommer lite bilder som min man skickat mig från sjukhuset. Här ser han lite mindre svullen ut så det går framåt. Nu har ronden varit där och dom tycker allt ser bra ut och cancern verkar inte ha spridit sig. Som det ser ut nu få behövs ingen strålning. Han får inte komma hem före måndag för han måste kunna få i sig mer mat. I dag lät han lite mer som sig själv på rösten så svullnaden har gått ner lite mer. Han hälsar till er alla och tackar för alla fina och omtänksamma kommentarer. 

 

               

     

Några klickbilder. På dom två första är han mer svullen 

 

       

Sting med Fields of gold. En låt min man gillar men då med Eva Cassidy men det är kul med en annan version av låten också

 

 #Kaja #Kråka #Coaster #Cappuccino #Fullkornsbröd #Tygväska #Tändare #Lysande #Sjukhuset #Sting

 
 
Ingen bild

Gunilla

27 mars 2021 13:13

Så fina bilder på fåglarna.
Vad bra att du har så nära så du kan slinka in och ta en kopp kaffe
måste kännas som ett stort plus.
Vilken pärs maken varit med om så skönt att han är på gång och ser glad ut som vanligt.Skönt att du kan se maken om inte live men på nätet.
Många hälsningar till maken och dig!
Kram!

Malin wiper

27 mars 2021 14:12

Jag gillar att fota fåglar men det är inte lätt. Det kommer ju fler sorter fram mot sommaren. Det är toppen att ha ett stamfik där man bor.

Han är till och med lite uttråkad nu för han får inte ens gå ut i korridoren. Det är så strikt nu och det känns tryggt än om det är trist.

Så fort han kommer hem så skall jag lära mig skypa för nu har jag en mycket bättre mobil

Många hälsningar tillbaka till dig/er från oss båda

kramar

 
Amor

Amor

27 mars 2021 14:34

Hej på Era. & finaste blogg skapare.
Önskas hjärtligt.
på måndag vara hemma & se Era med El-hyrbilen ute & se Era som vanligt ute i naturen & fint samhället & miljön, med många fina & konstnärliga bilder på våren 2121 med Era ute
Amor

http://klockor.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 mars 2021 15:14

Hej!

Tack för dina fina ord. Vad kul att du tittar in till mig. Jag kommer in på din blogg under dagen. Det var ett tag sen nu

Ha en skön lördagskväll
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

Inger Rozén

27 mars 2021 19:00

Hej!
Tänker på din man!
Mat gör en pigg.
Kram till dig!
Du får lyssna på Are you lonesome tonight

Malin wiper

27 mars 2021 19:14

Tack snälla du. Nu är det mycket bättre med honom och han är piggare. Längtar tills han kommer hem

Mat gör verkligen att man blir pigg och orkar mer

Kram tillbaka till dig

Den låten är vacker

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards