Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 mars 2021

Av Malin wiper - 6 mars 2021 17:15



              

Jag fick ett tips av SmålandsJenny vad gäller fodral till mobil. Hade jag vetat det så hade jag köpt ett sånt istället för det jag köpte. I och med att jag vill fota lite med mobilen också. Klicka här för att se vad hon tipsade om. Jag tror jag skall skicka efter ett sånt på den sajten för dom har satt ner det från 299 kr till 199 kr. Tusen tack för tipset Jenny..  


                            

 

En handske låg där så plågad av både vind, regn och kyla. 

 

         

En av Sveriges äldsta kvarlevande EPA-traktorer


 

Detta är en milkshake av märket Propud med smak av mint och chocolate. Flaskan låg där och lyste upp med sin turkosa färg. 

 

 

En ihopknycklad ölburk hade fått en plats på huvudgatan i centrum. Det är Bryggmästarens Premium som faktiskt är en jättegod öl som jag själv tipsat om men då på flaska. Klicka här för att se när jag drack en Brymästarens öl på flaska. Klicka här för att se när min man och min son drack en Bryggmästarens Gold. Klicka här för att se en häftig flasköppnare som jag skickade efter hos Verktygsladan 2017. Den har fungerat fantastiskt bra. Jag dricker mest alkoholfri öl för den har blivit så god så man känner ingen skillnad

 

                               


Flasköppnare från Iron & Glory  

         

Här passar det bra in med lite härlig, intim club blues. Roffe Wikström & Lisa Lystam . Jag har aldrig hört talas om Lisa Lystam så det blev en positiv överraskning. Klicka här för att höra Lisa Lystam med sitt Family Band. Jag har ju sett Roffe Wikström live på Nefertiti i Göteborg  och det var en upplevelse jag aldrig glömmer. Det svängde så man inte kunde sitta still utan vi var ett antal som dansade loss framför scenen. Han hade sån känsla och kraft så man bara häpnade. Just nu verkar det som dom pausat cluben i och med läget

 

Klicka här för att komma till ett inlägg jag skrev 2009 ang Nefertiti och vem jag träffade i slutet av 1980-talet där

 

              

Nu har jag inte mer att förmedla så jag drar mig tillbaka och önskar er en så bra lördagskväll som möjligt. Sköt om er och ha kul i det lilla formatet. Det börjar bli lite trist måste jag medge men jag hoppas vi får tillbaka nån slags normaltillvaro inom rimlig tid. 

 

#Plånboksfodral #Handske #EPA-traktorer #Ölburk #Roffe

Av Malin wiper - 6 mars 2021 12:15


 

Jag zoomade in en balkong som hade en sån fin prydnad föreställande en svan. Den hängde ut lite från balkongräcket och på väggen lite fler prydnader

 

       

Hauser med Swan Lake. Hauser är en kroatisk cellist. Han är med i 2Cellos tillsammans med Luka Sulic


 

Utanför Åsby Floristen kände man vårkänslor trots den bitande vinden

 

                           

 

En gaffel låg framför mig på grusvägen upp mot vårt hus. Känner igen stilen på gaffeln och tror det är lite 1980-talet. När jag såg den så tänkte jag på låten "En gaffel kort" med Henrik Dorsin. Klicka här för att höra den i en annan version med Grotesco men det är fortfarande Henrik Dorsin som sjunger. Det är en sanslöst rolig pastisch

 

 

Här har vi lite mer skräp som låg slängt på marken. Ett paket Dimor för tillfällig diarré. Nåt sånt har jag aldrig behövt använda för det är tvärtom för mig..  . Jag hade önskat att jag fått se vilka som bara slänger ifrån sig skräp för det är helt ofattbart. Vill vi verkligen ha det så här? djuren påverkas ju av detta också.

 

  

Efter det så dök jag på denna påse Solevita Orange som tydligen är en fruktlemonad. T'änk om alla som slänger skräp i markerna skulle sluta göra det, vilken skillnad det skulle göra


 

Jag blev lite besviken sist jag köpte ett läppstift av märket IsaDora. Det märket har varit det jag tålt bäst för det har varit milt och luktfritt. Det jag köpte nu sist luktade starkt av vanilj och efter att ha  använt det några dagar så fick jag munsår och svullen på läpparna. Jag blir tvungen att slänga läppstiftet och använda upp resten från mitt förra läppstift genom att använda läppensel. 

 

  

Nu kommer jag att använda No7 som är ett läppstift dom har på Apoteket Hjärtat och det tål jag hur bra som helst. Tyvärr så har jag märkt på sista tiden att det tillsätts smaker och lukter till smink som inte behövts förut och det är en pina för allergiker. Det är heller inte bra för miljön och jag har inte lust att sluta med smink och numera så använder jag inte mascara i och med att jag har fått allergi på ögonen i och med att jag blivit utsatt för både mögel och farliga utsläpp på några arbetsplatser. Jag hade eksem som barn i armvecken och i knävecken men det försvann då jag var 12 år.  

                                               

Jag har inte så mycket att skriva om just nu så jag får ta till allt jag kan för att få ihop inlägg. Det är kallare ute och blåser rätt kraftigt och är nollgradigt men det känns ändå lite vår i luften. Vi har varit ut och både promenerat och handlat lite som fattas hemma. Min man har fått utskrivet en gelé som han skall smörja in tumören med och det en halvtimme före han äter. Då dämpar det värken så han får i sig soppa, näringsdrycker och lite annat. Smörgåsar går inte att äta längre utan det måste vara nåt mjukt som han kan doppa. Hoppas tiden går fort fram till operationen. Nu önskar jag er en skön lördag. Tack för att ni tittar in till mig. 

               

       

Gretchen Wilson med Redneck Woman. Hon är en amerikansk låtskrivare och countryartist. Hon slog igenom under första halvan av 2004 med albumet Her for the party och där ingår låten ovan

 

#Svan #Hauser #Vårkänslor #Gaffel #Dimor #Fruktlemonad #Läppstift #Gretchen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards