Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 mars 2021

Av Malin wiper - 9 mars 2021 15:45


 

Utanför Åsby Floristen såg jag några nejlikor och fotade den ena. Det finns alltid nåt att vila blicken på där


 

Här får man lite vårkänslor än om det kom några snöflingor i morse. Det känns som snö i luften och vi har lite kallare  med en liten vind. Sen blir det aprilväder så det lär nog dröja innan den riktiga våren dyker upp


 

Jag såg denna cykel som fick mig att tänka på Lopifit som är en gåband cykel. En sån hade jag velat ha men dom är jättedyra och finns inte i Sverige än och det ser inte ut som dom kommer hit. Jag fick sluta cykla på grund av ländryggen så en Lopifit är ett bra alternativ.  

 

        

Ett klipp som visar hur man använder en Lopifit. Jag har haft inne såna flera gånger under några år så det är inget nytt längre. Klicka här för att se ytterligare ett klipp. En Lopifit kostar ca 27.000 kr så dom är inte billiga. Sen är det inte läge att ha en sån när man bor i hyreshus och inte på markplan. Ställer man en sån i cykelstället utomhus så försvinner den snabbt och man kan inte släpa upp en sån flera våningar

 

Klicka här för att få lite information om Lopifit

 

                                  


Greenfinder 

       

Utomhus på ett bord stod två tapetserade glasburkar och den ena rykte det ur. Jag gillar när dom gör så istället för att slänga fimparna på marken.

 

 

När jag var ung och flyttade hemifrån så var det självklart att ha ett askfat på soffbordet. Den populäraste då var Kulan som ni ser ovan och jag har haft både en röd, svart och gul. Dom var bra för man stängde in cigarrettfimparna. Nu känns det helt overkligt för jag har ju aldrig rökt själv och nu är det inte lika vanligt att ha askfat framme

 

Klicka här för att se Kulan i sin orginalförpackning. Det var Gunnar LarssonGustavsberg som skapade Kulan. Det är en typisk 1970-tals askkopp som ansågs väldigt häftig på den tiden. Gunnar Larsson var en svensk målare, grafiker och formgivare. Han dog 2 juni 2020 i en ålder av 94 år 

 

 

En dag var vi in till Håkans Hembageri för att köpa lite mer bröd. Min man köpte även en påse skorpor för dom kan han blötlägga i mjölk och äta. Han måste få lite variation så det inte blir för ensidigt. Jag älskar ju deras rågbullar som syns på brickan. Det fanns 8 st så vi la till bröden längst för köper man 10 st så blir det billigare och kostar då 80 kr. Jag fotade massor av godsaker men inga bilder blev bra genom rutan så jag skall fråga nästa gång om dom kan ta fram nåt så jag får fota på håll

 

Klicka här för att ta del av ett musikminne från 2010

 

      

Rockabilly Boogie Harmonica. Han som spelar munspel heter Håkan Ehn 

 

 

Lånade hjärtebilder från Partaj Shop och Ljus & Miljö 


 

#Nejlika #Vårkänslor #Lopifit #Fimparna #Kulan #Rågbullar #Håkan #Hjärtebilder

Av Malin wiper - 9 mars 2021 08:45


                                 


 

I och med att man måste tvätta händerna så ofta och minst 22 sekunder varje gång så blir händerna så torra. Då behöver man handkräm och vi har köpt två sorter för att testa. Den första är en ACO protecting hand cream. Den andra en Neutrogena concentrated handkräm.

 

                     animated-hand-image-0115                    animated-hand-image-0115                   animated-hand-image-0115 

 

Jag testade först ACO handkräm och den var luktfri och behaglig men det tog tid innan man fick in krämen i huden. Den klarade inte riktigt av att ta bort all torrhet. Den kan ju fungera för andra som inte kanske blivit så torr på händer och handleder som mig. 


 

Efter det så testade jag Neutrogena hand creme och den gick in direkt i huden och händerna tog åt sig krämen på ett annat sätt. Den luktar inte heller utan är bara behaglig. Det är ju inte bara händerna som skall tvättas så fort man varit ute utan även en bit upp på nederarmarna.

 

Kristina tipsar:

 

 

Detta är en Vaseline original protecting jelly som Kristina köpt på Matpiraten här i Hallsta men den finns säkert på andra ställen också. Den använder hon när läpparna blir torra. Hon tycker den fungerar jättebra och den räcker länge. Den har fått 4,7 i betyg av 5 möjliga

 

 

Min man kan ju bara äta soppor, välling och näringsdrycker nu så vi hamstrar så det skall finnas så mycket som möjligt och olika sorter. Allt på bilden smakar bra säger min man och Kelda har en hel del att bjuda på han gillade både sparrissoppan och Thaisoppan så han skall nu köpa fler Kelda soppor. Sen har vi Bornholms Hummersoppa som min man gillade till tusen. Även ICA:s svampsoppa gillade han. Han skall testa fler sorter också

 

                               


Soppslev från Profeel

 

Soldatens Ärtsoppa skall tydligen vara jättegod så det har han ett antal burkar av. Felix Gulasch soppa gillar han också. Han har även gjort lite egna soppor som han har passerat och fryst in

 

                            


sundqvist 

När vi går ut och fikar så är morotkaka det bästa för honom för den är mjuk och han kan dela den och doppa i kaffet. Nu har han fått mer näringsdrycker utskrivna så han har så han klarar sig tills han skall opereras. Klicka här för att se vilka näringsdrycker han fått utskrivna

 

Klicka här för att se lite klassiska lastbilar


 

Bilden på den gula lampan lånat från Åhléns. Dikten skriven av Bo Grapenskog

 

         

Miley Cyrus med Hands of love från filmen Freeheld

 

#Cream #Soppor #Vaselin #Dikten #Miley

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards