Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 mars 2021

Plånboksfodral, Bryggmästarens öl och Roffe Wikström & Lisa Lystam

Av Malin wiper - 6 mars 2021 17:15



              

Jag fick ett tips av SmålandsJenny vad gäller fodral till mobil. Hade jag vetat det så hade jag köpt ett sånt istället för det jag köpte. I och med att jag vill fota lite med mobilen också. Klicka här för att se vad hon tipsade om. Jag tror jag skall skicka efter ett sånt på den sajten för dom har satt ner det från 299 kr till 199 kr. Tusen tack för tipset Jenny..  


                            

 

En handske låg där så plågad av både vind, regn och kyla. 

 

         

En av Sveriges äldsta kvarlevande EPA-traktorer


 

Detta är en milkshake av märket Propud med smak av mint och chocolate. Flaskan låg där och lyste upp med sin turkosa färg. 

 

 

En ihopknycklad ölburk hade fått en plats på huvudgatan i centrum. Det är Bryggmästarens Premium som faktiskt är en jättegod öl som jag själv tipsat om men då på flaska. Klicka här för att se när jag drack en Brymästarens öl på flaska. Klicka här för att se när min man och min son drack en Bryggmästarens Gold. Klicka här för att se en häftig flasköppnare som jag skickade efter hos Verktygsladan 2017. Den har fungerat fantastiskt bra. Jag dricker mest alkoholfri öl för den har blivit så god så man känner ingen skillnad

 

                               


Flasköppnare från Iron & Glory  

         

Här passar det bra in med lite härlig, intim club blues. Roffe Wikström & Lisa Lystam . Jag har aldrig hört talas om Lisa Lystam så det blev en positiv överraskning. Klicka här för att höra Lisa Lystam med sitt Family Band. Jag har ju sett Roffe Wikström live på Nefertiti i Göteborg  och det var en upplevelse jag aldrig glömmer. Det svängde så man inte kunde sitta still utan vi var ett antal som dansade loss framför scenen. Han hade sån känsla och kraft så man bara häpnade. Just nu verkar det som dom pausat cluben i och med läget

 

Klicka här för att komma till ett inlägg jag skrev 2009 ang Nefertiti och vem jag träffade i slutet av 1980-talet där

 

              

Nu har jag inte mer att förmedla så jag drar mig tillbaka och önskar er en så bra lördagskväll som möjligt. Sköt om er och ha kul i det lilla formatet. Det börjar bli lite trist måste jag medge men jag hoppas vi får tillbaka nån slags normaltillvaro inom rimlig tid. 

 

#Plånboksfodral #Handske #EPA-traktorer #Ölburk #Roffe

 
 
Fenixmona

Fenixmona

7 mars 2021 08:40

Precis sådana fodral har både mannen och jag, de är väldigt bra.

http://http:fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

7 mars 2021 14:15

Vad kul att ni har såna fodral. Då har jag fått reda på av två stycken att dom är bra så jag skall fixa ett sånt till mobilen.

Ha en jätteskön söndag
kram från Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

14 mars 2021 10:57

Finns ju fler färger med har jag för mig. Har en plånbok med många fler fack men den har jag bara mobilen i när jag är på jobbet, därför så skönt att man kan ha mobilen lös i skal övrig tid och som sagt, sätta fast mobilen med magnet när man lagar mat tex och läser recept på mobilen.
Sådana plånböcker som du har har jag på jobbmobilerna(ibland har jag 1 privat och 2 jobb). Tur att jag inte fotar överdrivet ofta på jobbet.

Malin wiper

14 mars 2021 11:28

Kul med färg för den jag köpte var svart och sen vill jag ju ha en sån som du tipsade om så man kommer åt att lätt fota. Det låter verkligen bra med ett sånt fodral. Jag skall skicka efter ett till veckan. Jag fotar ju annars med en Lumix kamera men skall man ha in bilder på Instagram så är det bättre att fota med mobil. Ser att du ändå har samma fodral som jag köpt men vid olika tillfällen

Tack vare dig vet jag lite mer nu om olika mobilfodral. Det tackar jag dig för.

Ha en skön söndag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards