Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 juli 2020

Veteranbil, vindsnurra cch SVD Minihummer

Av Malin wiper - 4 juli 2020 08:45

   

Vi har hyrt elbilen i helgen så i dag lördag skall vi träffa min mans bror i Västerås. Vi kan ju inte ha nån i bilen så vi har bestämt att träffas på Runes Café som inte ligger långt från där han bor. Det blir lite problematiskt för mig men jag får ta te och dom brukar ha släta tunna kakor där som jag kan doppa i tet. Vi skall sitta på deras stora uteservering och då vid olika bord. Efter det så promenerar vi runt lite i området runt cafét. I morgon söndag så åker vi till min son och umgås utomhus några timmar. Jag har inte träffat honom på ca 4 månader. Vi kan ju inte åka runt tillsammans som förut utan vi ställer bilen och går omkring både i hamnen, en temapark och lite andra ställen. Vi tar munskydd med oss för säkerhets skull än om vi alla är friska vad vi vet. 

 

 

En veteranbil som skall få sig en make over. Klicka här för att se en läcker bil som jag fotade i juli 2017. Det var den första sommaren här i Hallstahammar. Då var allt så spännande och nytt så vi var hela tiden ute på upptäcksfärd. Västerås hade vi varit i många gånger i och med att min mans bror bor där och sen var vi dit med sonen också många gånger innan vi flyttade hit. Han bor ju i Enköping som ligger 6 mil från oss

 

       

Dagens vindsnurra. Kille med husbil som grillar 

 

 

Min son mejlade över två bilder på detta fordon som han fotat. Han visste inte vad det var för bil men jag hittade en registreringsskylt baktill som jag förstorade upp. Det visade sig vara en mopedbil från 2018 och går under namnet SDV Minihummer  

                

 

Jag har aldrig sett en sån förut så det var kul

 

     

Ett klipp med den eldrivna Minihummern

 

 

Jag fotade fullmånen genom vardagsrumsfönstret i går och den har ställt till det för mig i natt. Jag vaknade med skakningar och stor ångest. Kunde inte få kroppen lugn så jag satt mig ner framför ett klipp med avslappning till musik och rörelser. Det värsta försvann och jag slappnade av lite mer men jag är ändå fortfarande uppjagad. Jag kommer inte ihåg drömmarna men dom måste ha varit nåt extra. Jag har alltid reagerat på fullmåne men inte så mycket som denna gång. För att kunna följa med min man ut med elbilen så måste jag lugna ner mig lite till för jag vill inte vara hemma ensam. Vi har ju bestämt träff med hans bror i Västerås på avstånd utomhus 

 

                

Två minnesbilder. På bild nr 1 är jag 17 år och går på Ålsta Folkhögskola i Fränsta. Jag hade gått upp i vikt till 73 kg och kände mig inte bekväm men nu skulle jag vara överlyckling om jag vägde 73 kg. På bild nr 2 är jag ca 21 år och hade gått ner i vikt till 52 kg. Efter det så har jag i livet vägt mellan 56-65. Viktuppgången nu beror på flera faktorer som jag skrivit om förut. Kolla in snibbarna på klänningen som var högsta mode då. Som skärp hade man en kraftig guldkedja runt midjan som man kunde variera i storlek. Det ser ut som håret är uppsatt i tofsar

Nu önskar jag er en fin lördag och helg. Sköt om er och njut i det lilla

 

                                                                    

 

#Veteranbil #Vindsnurra #Minihummer #Fullmåne #Minnesbilder 

 
 
Biggeros

Biggeros

4 juli 2020 15:20

Jag blir inte påverkad av fullmåne men jag har hört att vissa kan må dåligt. Ja, intressant att få se veteranbilen få make up. Elbilen var en bra liten och lustig bil!
Härligt att blicka tillbaka på förr och nu bilder.
Trevlig helg <3

http://Biggeros.blogg.se

Malin wiper

4 juli 2020 17:58

Skönt att du slipper påverkas för det är jobbigt. Tur att det bara är några dagar i månaden ;)

Ja du elbilen ser lite lustig ut och kostar tydligen 189.000 kr.

Ja du man förändras genom åren och sånt är livet.

Ha en trevlig helg själv
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards