Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 september 2022

Vallby Upplevelseparken, Mark Knopfler, lekpark och Amazonas rainforest

Av Malin wiper - 25 september 2022 16:00

 

Efter att vi fikat i går så åkte vi till Vallby för min svåger hade inte sett hur det utvecklats där och blivit så fint. Vi besökte Upplevelseparken som vi gjort 2 gånger tidigare och han tyckte det var jättefint där. Här ser ni the brothers på den litlla blå bron

 

                                                        

Clipart Library  

Klicka här för att se när vi var till Upplevelseparken i augusti i år. Klicka här för att se när jag fotade det runda huset Paletten i slutet av augusti. Jag gillar arkitekturen på den byggnaden och färgsättningen

 

       

Mark Knopfler med Brother In arms


 

Här kan man sitta och mysa under en en lusthusliknande sak men öppen och med bord på rad med bänkar. 


 

Bröderna satt sig ner på den långa soffan som är täckt av mosaik


 

Här sitter jag och vinkar till er


 

Jag har ju fotat parken förut men dessa sittplatser syns bättre nu på nära håll


 

Detta är en Alpklematis och dom finns det massor av där. Så här ser dom ut när dom är utblommade


 

Vi fortsatte att promenera lite längre bort och där finns det en jättefin lekpark. Först såg man denna fina vrå där dom även hade två grillar. Där kan föräldrar sitta med sina barn och mysas med fika eller grillat

 

 

En av sakerna i lekparken var denna bil som säkert var omtyckt


 

Så här ser den ut framifrån


 

Lite längre bort fanns det jätteroliga lekgrejer bland annat denna krokodil

 

                                            

Clipart Library

 

Även en dinousar som man kan klättra upp på. Parken var tom när vi var dit för alla var i skolan eller dagis


 

En flodhäst som säkert var populär att leka med

 

      

Amazon 4k The World's largest tropical rainforest 

 

Vi har haft toppenväder i dag med sol, vindstilla och 14 grader varmt. Nu kom vi upp i 6,48 i promenadtid och det är vi nöjda med. Jag har pratat med min son ett tag och jag längtar tills vi kan träffas igen för denna sommar har det kommit mycket emellan så jag hoppas vi snart kan ses igen. Sen blev jag så trött för det är en massa spänningar som släpper efter operationen så jag tog med mig laptopen till sängen och kollade på en film. Ha en fortsatt fin söndag kära besökare

 

                                               

Clipart Library 


#Vallby #Upplevelseparken #Mark #bröderna #sittplatser #Alpklematis #lekparken #krokodil #flodhäst #rainforest

 
 
wiolettan

wiolettan

26 september 2022 11:09

Så många roliga och annorlunda leksaker de hade för barnen där. Förstår om de trivs att leka på sådana platser.
Bra för vuxna också med härliga sittplatser, att kanske kunna sitta ner och fika lite. Roligt att se bilder på er, ni är så fina. Jag vinkar tillbaka till dig.
Vackra bilder.
Kram och trevlig måndag.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 september 2022 11:49

Det var verkligen annorlunda och roligt där. Dom har kostat på detta område en del fast det är vanliga hyresrätter. Det har gjort att dom är rädda om allt

Kul att du gillar bilderna på oss ;) Tack för din vinkning ;) gulliga du

Ha en fin början på veckan
kramar från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

26 september 2022 12:34

Vilken härlig dag med att träffas med broder/svågern.
Vilken park hur snygg som helst med alla olika leksaker.
Ni ser ut att må bra där, och jag vinkar med tillbaka.
Det är nog så att spänningen sitter som trötthet efteråt när man oroas sig fast man inte tror det.
Ha en fin början på veckan och vila dig nu!
Kram!

Malin wiper

26 september 2022 12:56

Vi hade verkligen en härlig dag. Tack för vinkningen tillbaka ;)

Lite av spänningen efter all väntan på op börjar avta nu och det kommer att bli underbart när nästa operation är gjord så jag kan skaffa nya glasögon så jag kan se ordentligt igen.

Hoppas din/eran helg varit bra. Ha nu en fin början på veckan
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards